Compania McDonald’s a închis un site destinat propriilor angajaţi, după publicarea unui articol care a ridicat numeroase semne de întrebare. În materialul preluat de presa din întreaga lume, McDonald îşi prezenta propriile produse drept o „alternativă nesănătoasă” de hrană şi îşi îndemna angajaţii să mănânce salate şi să bea apă.
Articolul, care ulterior i-a determinat pe şefii McDonald’s să şi închidă site-ul, era unul în care compania îşi sfătuia angajaţii să aibă o dietă care să conţină salate şi legume şi care să evite prăjelile, brânza şi maioneza. Produse precum burgerii şi cartofii prăjiţi – de altfel comercializate de lanţul de restaurante fast-food- sunt prezentate drept o alternativă nesănătoasă de alimentaţie.
„Mâncarea de tip fast food se găteşte repede, are un preţ rezonabil şi reprezintă o alternativă viabilă la mâncarea gătită acasă. Deşi la îndemână şi fără să presupună costuri mari, ideală pentru oamenii ocupaţi, mâncarea de tip fast food conşine de obicei multe calorii, grăsimi, grăsimi saturate, yahăr şi sare ţi poate reprezenta pentru unii oameni riscul de a deveni supraponderali”, se arată în articolul publicat pe site-ul McDonald’s.
Contactaţi de presa americană, şefii McDonald’s au declarat că informaţiile au fost scoase din context.
Sfaturilor, publicate pe McResource Line, li se adaugă recomandări pentru angajaţi, îndemnaţi să-şi vândă lucrurile şi să îşi caute o a doua slujbă pentru a se descurca. Un mod, spun criticii, prin care compania admite că este conştientă că-şi plăteşte foarte prost angajaţii.
Nu este însă pentru prima oară când compania dovedeşte că a pierdut contactul cu viaţa reală. Într-un alt articol, firma îşi învăţa angajaţii ce bacşişuri să lase maseurilor, menajerelor sau oamenilor care curăţă piscina, în condiţiile în care angajaţii McDonald’s din Statele Unite, de exemplu, câştigă salariul minim pe oră şi majoritatea recurg la ajutoare sociale pentru a supravieţui.