Marian Preda, rectorul Universității București: Eu salut „România Educată”, aduce resurse semnificative în educație. Avem nevoie de ținte intermediare și de un plan de implementare foarte clar (VIDEO)
Marian Preda, rectorul Universității București, a vorbit despre „România Educată”, proiectul președintelui Klaus Iohannis, care a fost asumat miercuri de Guvernul Cîțu, și a explicat direcția este bună și nu se poate spune că intențiile și obiectivele n-ar fi în regulă, însă este nevoie de ținte intermediare și de un plan de implementare foarte clar.
Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.
Rectorul Universității București, la „Actualitatea” cu Tudor Mușat. Marian Preda, despre „România Educată”
„Eu am spus, eu salut proiectul România Educată pentru că aduce resurse semnificative în educație – 3,6 miliarde de lei sunt bani! De asemenea, direcția e bună, adică nu poți să spui că obiectivele, că intențiile și uneori chiar țintele nu sunt în regulă. Când te uiți mai atent la ele însă, vezi că mai totul e 2030 sau pe aproape și atunci avem nevoie, pe de o parte, de ținte intermediare și, pe de altă parte, avem nevoie de un plan de implementare foarte clar”, a declarat Marian Preda, miercuri, pe B1 TV.
Rectorul spune că, momentan, există o viziune și au fost stabilite niște ținte.
„Înțeleg că se va constitui un departament România Educată la Ministerul Educației și, de asemenea, va exista o coordonare, sub coordonarea primului-ministru, a programului de implementare. Până atunci, sunt încă zone în care se discută și cred că vor trebui găsite soluții împreună cu specialiștii. Deocamdată, suntem la nivelul ce vrem să facem sau unde vrem să ajungem – e și acesta un pas, adică există o viziune și niște ținte”, a adăugat el.
Marian Preda spune că orice strategie are două componente majore, partea de construcție și cea de implementare.
„Planul de implementare e a doua parte a strategiei. Primul e planul strategic, răspunsul la întrebarea unde vrem să ajungem sau ce vrem să facem. Al doilea este cum facem acele lucruri. Eh, asta lipsește în România. Până de curând, aveam doar viziune, la obiective ne opream, nu existau ținte. Aici există ținte, dar nu există ținte intermediare – 2030 e departe. Trăim într-o continuă schimbare, însă ce văd eu – unele dintre ținte sunt prea ambițioase. În același timp, trebuie ținte intermediare, trebuie să vedem cine coordonează implementarea proiectului – după părerea mea, un manager de proiect care să își asume asta, să fie specialist în educație, dar și în management educațional și management de proiect, acela mi-ar da mie încredere că se pun lucrurile pe picioare. După care, o mulțime de echipe pe fiecare obiectiv, sub-obiectiv, echipe care să producă un plan de implementare pentru fiecare dintre ele”, a mai spus Marian Preda.