Maria Grapini vrea să schimbe frunza Elenei Udrea: Ministrul a lansat un concurs de idei pe Facebook
Ministrul delegat pentru Întrerprinderi Mici şi Mijlocii, Turism şi Mediu de Afaceri, Maria Grapini, vrea să schimbe brandul turistic al României. Ministrul a lansat pe pagina personală de Facebook un concurs de idei pentru alegerea unui nou brand turistic al ţării.
Actualul ministru al Turismului, Maria Grapini, a cerut părerile utilizatorilor reţelei de socializare despre actualul brand turistic al ţării.
„Am postat pe Facebook lansarea unui concurs de idei pentru alegerea brandului turistic al României şi am cerut opinii tocmai pentru a evalua percepţia faţă de brandul sectorial de turism. Clar, părerile nu sunt pozitive”, a declarat ministrul Maria Grapini, pentru Mediafax.
Programul de promovarea a brandului turistic presupune şi comandarea unui studiu de impact.
„Urmează să se lanseze o licitaţie pentru contractarea unei firme care să facă acest studiu. Consilierii şi experţii vor decide dacă este cazul de rebranduire a sectorului de turism”, a spus ministrul Maria Grapini.
Pe de altă parte, ministrul Turismului spune că prioritatea o reprezintă implementarea câtorva măsuri esenţiale pentru turism, care să ducă la creşterea indicatorilor relevanţi ai sectorului. Printre acestea se numără modificarea sau promovarea unor legi.
Brandul turistic al României, care conţine celebra frunză, a fost lansat în anul 2010, în timpul mandatului fostului ministru al Turismului, Elena Udrea, şi doar crearea lui a costat peste 800.000 de euro.
În perioada 2010-2012, pentru crearea şi promovarea brandului turistic al României s-au cheltuit peste 56 de milioane de lei, bani care au provenit din fonduri europene.