Lucian Bode, ministrul Transporturilor, la șantierul podului peste Dunăre: „Avem un progres fizic evident în raport cu ce-am văzut pe 10 iunie” (VIDEO)

Publicat: 10 07. 2020, 11:51
Foto: gov.ro

Lucian Bode, ministrul Transporturilor, a vizitat vineri șantierul podului suspendat peste Dunăre, unde susține că s-a înregistrat „un progres fizic evident în raport cu ce-am văzut pe 10 iuni”. El a reiterat că investiția are un rol central în politicile de dezvoltare a infrastructurii rutiere din regiune.

Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.

Ministrul Transporturilor,la șantierul podului peste Dunăre

„O lună. Pe 10 iunie ne-am văzut pe malul celălalt al Dunării. Suntem bucuroși să constatăm că de 30 de zile, de o lună, de când am vizitat șantierul Podului peste Dunăre avem un progres fizic evident în raport cu ce-am văzut pe 10 iunie. Cum am spus și atunci, podul peste Dunăre de la Brăila este de departe cel mai important obiectiv, este în centrul politicilor de dezvoltare a infrastructurii rutiere din această regiune. Atunci am dat o veste bună românilor și, în special, acestei regiuni, arătând toate proiectele pe care noi le-am semnat în acest an. Astăzi, ne-am întors tot cu vești bune. După această întâlnire, ne vom deplasa la Isaccea, unde vom discuta despre dezvoltarea porturilor dunărene, despre dezvoltarea Portului Isaccea, Portului Tulcea. Vom semna contractul de finanțare pentru modernizarea Portului Tulcea, iar mai târziu, la prefectură, vom semna contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate și proiectului tehnic pentru ultimul obiectiv rămas nesemnat din tot ce înseamnă drumuri expres, drumuri care vor conecta podul de cele două rețele principale de transport, Coridorul IV Constanța-Nădlac și Coridorul IX Ploiești-Siret”, a declarat Lucian Bode.

Ce declara Lucian Bode, în 10 iunie

La vizita din 10 iunie, ministrul Transporturilor declaracă podul suspendat peste Dunăre este cea mai mare dezvoltare a infrastructurii de transport rutier pentru această zonă din istoria României.

„Este cea mai mare dezvoltare a infrastructurii de transport rutier din istoria României pentru această zonă. Avem acest obiectiv în implementare şi 500 de milioane de euro valoarea lui, avem în licitaţie, proiectare şi execuţie cele două obiective, varianta de ocolire Galaţi şi drum expres Brăila-Galaţi, împreună, cu o valoare de aproximativ 300 de milioane de euro şi aşa cum puteţi observa, avem şi conexiunile acestui obiectiv cu principalele centre de dezvoltare din zonă, pentru că acest pod fără conexiunea cu drumul expres, cu Tulcea, cu Galaţiul, cu Constanţa mai departe, nu este valorificat la nivelul investiţiei pe care noi o facem aici. Aşadar, în cele 5 luni din acest an, Guvernul Orban a semnat contractele pentru realizarea SF (studiul de fezabilitate, n.r.) şi întocmirea proiectului tehnic de execuţie pentru următoarele Drumul expres Brăila-Tulcea 75 km”, a afirmatLucian Bode, potrivit comunicatului transmis de Ministerul Transporturilor.

La rândul său, premierul Ludovic Orbana afirmatcă, „în ceea ce priveşte marile proiecte de infrastructură, în următorii 10 ani România va investi peste 40 de miliarde de euro în dezvoltarea infrastructurii de transport. De asemenea, va exista un angajament pentru dezvoltarea infrastructurii în domeniul energiei, de cel puţin 25 de miliarde de euro, în următorii 10 ani. Obiectivul nostru este să reindustrializăm România, să folosim toate pârghiile pe care le avem la dispoziţie pentru a atrage noi investiţii pentru a dezvolta capacităţi industriale, pentru a reuşi cu adevărat să producem competitiv cât mai multe lucruri în România fructificând toate oportunităţile care ne vor fi oferite de dezvoltările de pe piaţa europeană, de pe cea internaţională. Din acest motiv vreau să asigur investitorii de la Liberty că fac o investiţie care va da roade atât pe termen scurt, cât şi pe termen mediu şi lung”.