Legea "Mișu" Voicu: PNL şi Mihai Voicu, autorii celei mai proaste legi electorale din istoria recentă. Până și candidații liberali sunt nemulțumiți

Publicat: 11 05. 2016, 09:11
foto: expresspress.ro

În timp ce Legea Voicu cu privire la finanțarea campaniilor a intrat în vigoare, iar candidații nu mai au voie să își facă reclamă prin intermediul bannerelor uriașe sau corturilor electorale, așa cum ne-au obișnuit până acum, se pare că liberalii care candidează pentru un loc la primării nu sunt neapărat de acord cu această inițiativă legislativă, chiar dacă în Parlament situația părea diferită, arată psnews.ro.

Jurnaliștii de la portalul online mai sus menționat au contactat mai mulți candidați liberali pentru a le cere părerea cu privire la Legea Voicu, printre care și Alexandru Nazare, candidatul partidului la Primăria Sectorului 1, Dan Cristian Popescu, pentru Sectorul 1, Cristina Pocora, pentru sectorul 3, Răzvan Sava, pentru sectorul 4 și Ovidiu Raețchi, pentru sectorul 5.

„Nu pot să fii nemulțumit de o lege. O lege o aplici. Acum, ce să spun… toți ne supunem acestei legi, în schimb, sunt niște aspecte marcate de public – eu le-am întâlnit în discuțiile cu oamenii și sunt, practic, niște lucruri pe care oamenii le-au observat în campania aceasta și poate că ar trebui să ținem cont de aceste lucruri, tocmai pentru a îmbunătăți legea în funcție de lucrurile deja remarcate de cetățeni. E o analiză care, oricum, trebuie făcută la sfârșitul campaniei, nu la începutul ei. Spre exemplu, ieri am discutat cu câțiva oameni într-o piață din Sector, și mi-au spus că sunt puțin dezorientați că nu mai există niciun fel de însemne ale partidelor. Că nu există niciun fel de expresie publicitară, să zic așa. Bucureștiul a fost obișnuit să vadă însemnele partidelor și să vadă candidații, să-i vadă manifestându-se, în sensul în care s-au obișnuit cu însemnele ălora și atmosfera de campanie era cu totul alta. De fapt, esența a ceea ce s-a schimbat este că nu mai e o atmosferă de campanie așa cum erau bucureștenii obișnuiți. Unii deplâng faptul că nu sunt suficient de bine informați. Întreabă domnule, >, > Se orientau după cum îi vedeau în oraș prin publicitatea aceasta stradală”, a spus liberalul Alexandru Nazare.

De cealaltă parte, candidatul Dan Cristian Popescu, este de părere că Legea Voicu „este foarte restrictivă şi este făcută special pentru a ajuta primarii în funcţie, la fel ca şi modul de desfăşurare a alegerilor într-un tur”.

„Totul a fost gândit pentru a ajuta primarii în funcţie şi pentru a încetini schimbarea clasei politice. Resimt acest lucru – oamenii se plâng că nu pot vedea candidaţii şi programele acestora”, a adăugat acesta.

Cu toate acestea, Cristina Pocora mărturisește că s-a acomodat destul de bine cu noua lege.

„Noi ne-am integrat foarte bine în noul cadru legal, adică facem doar acele acţiuni şi acele materiale pe care ni le permite legea. Ceea ce putem observa la contracandidatul meu, la domnul primar Negoiţă, este că foloseşte resursele Primăriei pentru a-şi face campanie electorală. Deci îşi face campanie electorală pe banii locuitorilor din Sectorul 3”, a adăugat Pocora.

Edilul interimar al Primăriei Capitalei, Răzvan Sava, a declarat că „asta este legea – o respectăm. Aşa cum am dovedit că respectăm legea, în continuare o să respectăm legea”.

Cât despre promovare, acesta a explicat că reușește să se promoveze direct în stradă, direct la cetăţean, stând de vorbă cu el, dezbătând anumite teme, anumite probleme. Campania nu se face cu afişe, cu bannere sau cu corturi. Trebuie să demonstrezi că eşti alături de cetăţean şi că îi înţelegi problemele şi că vii cu soluţii la provocările pe care ţi le lansează cetăţeanul şi, bineînţeles, sectorul”.

De cealaltă parte, liberalul Ovidiu Raețchi este destul de nemulțumit de Legea Voicu, declarându-se defavorizat.

„N-a prea decurs (campania – n.r.) şi vă spun din interior de ce n-a decurs: pentru că cred că toţi actorii sunt foarte atenţi la partea de legislaţie şi, din cauza asta, practic, în marea majoritate a situaţiilor, de-abia de mâine-poimâine vom începe să vedem materiale on-line, pentru că astăzi-mâine se termină procedurile legislative de virare a banilor în contul personal, în contul de campanie, de înregistrare a acestor donaţii, urmând ca, de mâine-poimâine, să înceapă să se facă cheltuielile, pentru că pe 6 (adică vineri) a fost termenul-limită pentru deschiderea conturilor, deci de-abia astăzi-mâine terminăm procedurile legale, iar de joi-vineri se va vedea rezultatul: vom vedea spoturi, vom vedea materiale publicitare, va începe să se mişte un pic campania, dar, oricum, la un nivel mult mai scăzut decât în anii precedenţi”, a declarat Raeţchi.

„Categoric, mă defavorizează, pentru că eu trebuie să lupt, în câteva luni (într-o lună de campanie efectivă, legală) cu notorietatea unui om care e primar în funcţie de 15 ani, în condiţiile în care s-a schimbat foarte mult sistemul de comunicare din România – adică nu mai acces la canale atât de vizualizate cum erau în urmă cu 15 ani, când toată lumea se uita la 3-4 posturi. Deci, categoric, avem o problemă majoră, din punctul ăsta de vedere”, a continuat candidatul pentru Sectorul 5 al Capitalei.