Klaus Iohannis: Schimbările climatice constituie provocări majore. Răspunsul ține de modificarea comportamentului uman, în vederea protejării naturii şi a resurselor, fapt ce are la bază educaţia

Klaus Iohannis: Schimbările climatice constituie provocări majore. Răspunsul ține de modificarea comportamentului uman, în vederea protejării naturii şi a resurselor, fapt ce are la bază educaţia
Foto: presidency.ro

Administraţia Prezidenţială a salutat marcarea de către Comisia Europeană, pentru prima dată, a Zilei Educaţiei pentru climă. Schimbările climatice reprezintă provocări majore care îşi vor pune amprenta tot mai mult asupra vieţii noastre, iar pentru combaterea lor e nevoie de modificarea comportamentului uman, în vederea protejării naturii şi a resurselor. Orice astfel de modificare, susține Administraţia Prezidenţială, are la bază educaţia.

25 noiembrie, Ziua Educaţiei pentru climă

„Administraţia Prezidenţială salută marcarea de către Comisia Europeană, pe 25 noiembrie 2021, a primei Zile a Educaţiei pentru climă. Această iniţiativă are ca scop reunirea comunităţii educaţionale pentru a face schimb de idei şi experienţe cu privire la educaţia pentru climă, precum şi pentru a identifica soluţii educaţionale inovatoare pentru o Europă mai sustenabilă. Schimbările climatice şi degradarea mediului sunt probleme cu care ne confruntăm la nivel naţional şi internaţional şi constituie provocări majore care îşi vor pune amprenta tot mai mult asupra vieţii noastre de zi cu zi. Unul dintre pilonii îmbunătăţirii răspunsului la schimbările climatice este modificarea comportamentului uman, în vederea protejării naturii şi a resurselor, iar orice astfel de modificare are la bază educaţia”, se arată într-un comunicat al Administrației Prezidențiale.

Instituția a precizat, în acest context, că la Summitul global pentru climă de la Glasgow a fost adoptat un program de lucru pentru educaţia şi conştientizarea cu privire la schimbările climatice. Astfel, statele, organizaţiile şi agenţiile relevante sunt încurajate să implementeze programe de educaţie şi formare centrate pe schimbări climatice.

Administrația Prezidențială, despre educația privind clima

„Problemele de mediu şi schimbările climatice îi preocupă pe tineri însă, din păcate, accesul la o educaţie pro-activă pentru climă rămâne limitat. Acest tip de educaţie trebuie făcut accesibil tuturor, indiferent de mediul social de provenienţă”, se mai arată în comunicat.

Pentru a extinde accesul la educaţia privind schimbările climatice şi mediul, Administraţia Prezidenţială a avut în ultimele luni discuţii cu experţi în educaţie şi schimbări climatice.

„Educaţia pentru climă presupune familiarizarea cu motivele din spatele schimbărilor climatice, cu efectele socio-economice ale acestora, dar şi cu modalităţile de a le limita şi de a răspunde la aceste schimbări. Mai mult, acest tip de educaţie trebuie să angajeze tinerii direct în acţiuni menite să limiteze perturbările climei şi efectele acestora, să contribuie la implementarea de politici publice adecvate şi să pregătească tinerii pentru meseriile care vor facilita tranziţia verde. Educaţia privind schimbările climatice şi mediul se poate realiza în şcoli, care trebuie să fie chiar acestea un model de sustenabilitate. Tinerii pot învăţa cel mai bine despre eficienţă energetică sau reciclare în unităţile de învăţământ în care acestea sunt încurajate prin exemple zilnice şi infrastructură adecvată”, a mai transmis instituția.

Aceasta a mai precizat că în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) au fost incluse investiţii în clădiri şcolare verzi și în peste 3.000 de microbuze electrice.

„Administraţia Prezidenţială va susţine în continuare, în interacţiunea cu instituţii şi actori relevanţi, implementarea acestor măsuri. De asemenea, va continua să lucreze cu specialişti în educaţie şi schimbări climatice pentru identificarea de măsuri care să faciliteze accesul la educaţia privind schimbările climatice şi cu entităţi competente în implementarea acestor măsuri. E important ca fiecare persoană educată în România, indiferent de nivelul de studii, să aibă expunere informaţională la factorii care duc la degradarea mediului şi schimbările climatice, la modalităţile de a preveni această degradare, precum şi oportunitatea de a se implica în timpul perioadei de şcolarizare în activităţi aplicate de protecţie a mediului”, se mai arată în comunicatul Administrației Prezidențiale.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`