Președintele Klaus Iohannis a efectuat 26 de călătorii cu avionul în țară și în străinătate în 2022 și în primele două luni din 2023, iar majoritatea zborurilor au avut opriri în Sibiu, susține Boarding Pass. Cele mai multe curse au fost operate de Toyo Aviation, despre care G4Media.ro spune că este controlată de El Feki Tarek, un milionar de origine egipteană care apare și în stenogramele din dosarul lui Cătălin Voicu, fost senator PSD condamnat la închisoare pentru corupție.
Lista compilată de Boarding Pass arată că doar șapte din cele 26 de zboruri ale lui Klaus Iohannis nu au presupus și opriri pe Aeroportul din Sibiu.
Pentru vizitele oficiale pe care le-a efectuat la Paris și Bruxelles în februarie 2022, respectiv vizitele oficiale din Marea Britanie și SUA din septembrie 2022, Administrația Prezidențială a închiriat avioane Dassault Falcon 8X și 900DX de la Global Jet.
Celelalte zboruri au fost operate de compania Toyo Aviation, care este certificată în România și deține, potrivit Autorității Aeronautice Române, cinci avioane private.
În anii trecuți, Klaus Iohannis a mai zburat cu avioane închiriate de la Global Jet, dar majoritatea călătoriilor au fost efectuate cu un avion operat de Toyo Aviation, potrivit Boarding Pass.
G4Media.ro scria în iunie 2022 că președintele Klaus Iohannis a mers la Summitul NATO de la Madrid cu un avion închiriat de la Toyo Aviation. Compania este controlată de El Feki Tarek, care apare în stenogramele din dosarul lui Cătălin Voicu, drept denunțător al omului de afaceri Marius Locic. Stenogramele au fost publicate de HotNews în 2010.
Datele Confidas.ro arată că El Feki Tarek este acționar majoritar la două companii care dețin Toyo Aviation.
El Feki Tarek deține și compania Toyo Motor Leasing IFN SA, compania care a sesizat parchetul în 2010 în legătură cu presupusa înșelăciune pe care ar fi comis-o omul de afaceri Marius Locic.