Ionuț Stroe (PNL), despre aglomerările din Portul Constanța create de navele ucrainene: „Nu e vorba despre un blocaj, ci este vorba despre capacități mult peste posibilitățile de a procesa aceste transporturi”
Purtătorul de cuvânt al PNL, Ionuț Stroe, a declarat luni seara în emisiunea Actualitatea, moderată de Tudor Mușat, că în portul Constanța nu sunt blocaje după ce mărfurile ucrainene sunt descărcate aici, ca urmare a blocării portului Odesa. Acesta a precizat că există o îngreunare a activității, din cauza depășirii capacității de procesare:
„În momentul de față, România s-a angajat ferm în susținerea Ucrainei. Evident că acest lucru aduce pe lângă responsabilități și muncă în plus. Nu ar trebui să deranjeze pe nimeni că situația în acest port s-a aglomerat. Evident, formalitățile de trecere a acestor mărfuri sunt puțin mai complicate. Urmare a formalităților pe care trebuie să le facă autoritățile de acolo și a limitărilor pe care operatorii români le-au avut care trebuie să se adapteze capacităților de procesare. Aici nu este vorba despre a ajuta sau nu Ucraina, ci este vorba despre a fluidiza și de a depăși această situație din Portul Constanța.
Nu e vorba despre un blocaj, ci este vorba despre capacități mult peste posibilitățile noastre de a procesa aceste transporturi. Probabil că ușor, ușor lucrurile care sunt anevoioase și greoaie vor deveni automatisme”, a declarat Ionuț Stroe.
Șeful Administrației Porturilor Maritime: „Este într-adevăr o aglomerare, dar nu este o situație de criză extremă”
Directorul general al CN Administrația Porturilor Maritime, Florin Goidea, susține că în Portul Constanța Sud – Agigea există într-adevăr o aglomerare de mărfuri, însă nu este un blocaj sau o situație extremă. „Toate cele 4.800 de containere, vorbesc de cele de Ucraina, sunt în curs de expediere sau formalități vamale”, a spus oficialul, duminică, la Special B1 cu Nadia Ciurlin.
„În primul rând, trebuie să punctăm că este o situație deosebită aceasta cu Ucraina, la care trebuie să ne adaptăm toți (…). Totodată, trebuie luat în considerare și faptul că toate mărfurile care aveau destinația finală Ucraina și Republica Moldova, deoarece se descărcau prin porturile ucrainene, mergeau într-o țară non-UE, aici noi suntem țară UE și a trebuit foarte mult să se lucreze. Aici există regulamente vamale, există anumite reguli. În sensul acesta, vreau să vă spun că autoritățile toate, toate, toate am depus eforturi pentru fluidizarea traficului, pentru expedierea cât mai repede a mărfurilor din port, iar aici discutăm de aglomerări în anumite terminale, și nu de blocaje”, a adăugat el.