Ion Cristoiu: Comunicarea clasică dintre președinte și opinia publică nu poate fi înlocuită de Facebook. Klaus Iohannis comunică prin "apostoli"

Publicat: 05 01. 2015, 14:44

Comunicarea clasică dintre președinte și opinia publică nu poate fi înlocuită de Facebook, scrie Ion Cristoiu, într-un articol pe blogul său, făcând referire la modul de comunicare pe care președintele Klaus Iohannis l-a adoptat după instalarea la Cotroceni.

“Facebook-ul nu poate înlocui comunicarea clasică. În democrațiile consolidate, Facebook-ul și Twitter-ul sînt folosite de politicieni pentru a exprima poziții ce nu pot fi considerate oficiale. Pozițiile oficiale, dar mai ales deciziile, sînt aduse la cunoștința opiniei publice prin comunicate oficiale, însoțite, deseori, de Declarații de presă, menite să le explice”, scrie jurnalistul.

Totodată, Cristoiu aseamănă modul prin care opinia publică este informată cu privire la activitățile președintelui cu cazul lui Iisus Hristos; aflăm „despre ce-a făcut și ce-a zis El doar din ce povestesc, cu evlavie, Apostolii acoperiți din presă.”

Referindu-se la două întâmplări din weekend – publicarea unei fotografii pe contul lui Carmen Iohannis și participarea oficială a președintelui Iohannis la slujba de duminică – Cristoiu susține că cea dintâi a fost interpretată drept prefață pentru acțiunea de duminică.

„Postarea de pe Facebook a fost interpretată drept prefață la acțiunea de duminică. (…) Firește, publicitarea unui moment de mare intimitate – cel în care un om se roagă – a stîrnit controverse, mulți văzînd în asta tendința noului președinte de a face orice de dragul PR-ului permanent”, mai scrie Ion Cristoiu.

Controverse a stârnit și publicarea acelei fotografii însoțite de text de către Carmen Iohannis, în contextul în care se zvonește că prima doamnă nu ar avea o pagină oficială de Facebook.

“Cum toată presa e căzută în limbă după Familia Iohannis, e greu de crezut că vreun ziarist va avea curiozitatea să verifice adevărul despre Facebook-ul doamnei Carmen Iohannis. Prin urmare, numeroaselor enigme postdecembriste li se mai adaugă una: Cea a Facebook-ului doamnei Carmen Iohannis”, conchide jurnalistul.