Iohannis l-a învins pe Ponta și în privința fanilor de pe Facebook. Diferența dintre numărul de simpatizanți, aceeași ca cea de la urne
Președintele ales, Klaus Iohannis l-a depăşit la numărul de fani pe Facebook pe Victor Ponta. Până la sfârşitul zilei de 16 noiembrie, când a avut loc turul al doilea al alegerilor prezidențiale, repartiţia numărului de simpatizanţi pe reţeaua de socializare între cei doi era foarte apropiată de distribuţia votului la urne, potrivit unei analize a Mediafax Research&Monitoring.
Astfel, Klaus Iohannis a avut duminică seara 55% (874.844 fani), iar Victor Ponta 45% (715.332 simpatizanţi) din numărul cumulat de fani ai celor doi.
De altfel, numărul de simpatizanți ai lui Iohannis de pe rețeaua de socializare a crescut semnificativ în ultimele două luni, când şi-a intensificat postările pe Facebook, în timp ce Victor Ponta cu activitate îndelungată pe reţeaua de socializare a adunat simpatizanţi într-o perioadă mai mare de timp.
În ultima săptămâna de campanie Ponta a pornit de la 665.071 fani, având o creştere uşoară până la 715.332, în timp ce Iohannis a plecat de la 521.825 şi a ajuns la 874.844, în ziua dinaintea votului şi mai ales în cea a votului el reuşind să atragă foarte mulţi simpatizanţi, evoluție care confirmă faptul că reţeaua de socializare a avut un rol important în răsturnarea tuturor pronosticurilor.
În ultima săptămână de campanie cei doi candidaţi au oferit celor 1.590.176 simpatizanţi 226 mesaje care şi-au găsit răspuns sub forma a 5.855.922 de reacţii.
În săptămâna 10-16 noiembrie Klaus Iohannis a postat 110 mesaje care au primit 3.746.977 aprecieri, 180.914 comentarii şi 462.234 distribuiri. Deşi Victor Ponta a postat un număr mai mare de mesaje, respectiv 116, răspunsul fanilor a fost mai mic în comparaţie cu contracandidatul său, Ponta primind numai 1.200.445 like-uri, 159.439 comentarii şi 105.913 distribuiri.
Analizând situaţia pe zile în ultima săptămână se observă că sâmbătă, 15 noiembrie şi mai ales duminică, 16 noiembrie, interacţiunea lui Iohanis cu fanii creşte brusc ajungând la 2.759.088 în ultima zi, la o diferenţă imensă faţă de Ponta, cu 294.684, ceea ce ar putea explica parţial şi rezultatul de la urne.
Analiza mai aratăă și că, în ziua votului, Klaus Iohannis a avut 35 de postări pe pagina de Facebook faţă de numai 10 în ziua precedentă, iar Victor Ponta a postat 18 mesaje, după ce sâmbătă avusese 24.
Cei doi candidaţi s-au adresat unui public provenind în mod preponderent din România, Klaus Iohannis având în comparaţie cu Victor Ponta o susţinere uşor mai ridicată din partea diasporei.
Victor Ponta s-a adresat pe Facebook unui public mai tânăr, majoritatea simpatizanţilor lui Ponta având vârsta cuprinsă între 18 şi 24 de ani, în comparaţie cu simpatizanţii lui Klaus Iohannis care au vârsta cuprinsă între 18 şi 34 de ani.
Simpatizanţii lui Victor Ponta sunt în mod egal bărbaţi şi femei. în timp ce fanii lui Klaus Iohannis sunt în număr uşor mai mare femei (57%).