Ioana Constantin (PMP) a susținut că reducerea abandonului școlar și ameliorarea efectelor pandemiei în educație trebuie să reprezinte prioritatea zero. Aceasta a atras atenția că închiderea școlilor, fără diferențieri în funcție de focare și rural-urban, a produs efecte devastatoare. Constantin a mai precizat că 200.000 de elevi nu au avut acces la școala online, iar asta doar potrivit cifrelor oficiale, iar acolo unde cursurile de la distanță s-au desfășurat, calitatea acestora e discutabilă. „Nu văd azi nicio altă problemă mai mare decât că sute de mii de tineri au fost frânați în dezvoltarea lor întâi de un virus nenorocit, apoi de incapacitatea statului, dar și a societății în general de a-i ajuta să aibă acces la educație”, a punctat Ioana Constantin.
„Efectele ”școlii online” sunt devastatoare, iar reducerea abandonului școlar și ameliorarea efectelor pandemiei în educație trebuie să fie, la nivel de investiții, prioritate zero.
16.500 de elevi corigenți numai în clasa a VIII-a. În anii trecuți, aveam 15.000 pentru toți anii de școală. În realitate, a crescut abandonul școlar. Asta în condițiile în care România avea oricum o rată ridicată a abandonului școlar timpuriu. Vor încerca unii să mascheze adevărul de la Evaluarea Națională și despre această generație plecând de la clasa pregătitoare și de la diferite probleme legate de manuale. Fals. Faptul că am ținut școlile închise în masă, fără diferențieri în funcție de focare și rural-urban, produce efecte devastatoare.
Nu la nivel de cifre, ci la nivel de destine. Nu doar pentru această generație, ci pentru toți copiii, elevii. Știm oficial că cca. 200.000 de elevi nu au avut acces la școala online, dar acestea sunt numai datele oficiale. Efectul pervers este că și acolo unde a existat acces minimal la cursurile online e discutabilă calitatea ”școlii online”.
Prioritatea zero azi, la nivel de investiții și de strategie, trebuie să fie pentru a reduce cât mai mult efectele pe care pandemia le-a avut în sistemul de învățământ, prin măsuri de integrare, dar și sociale. Nu văd azi nicio altă problemă mai mare decât că sute de mii de tineri au fost frânați în dezvoltarea lor întâi de un virus nenorocit, apoi de incapacitatea statului, dar și a societății în general de a-i ajuta să aibă acces la educație”, a scris Ioana Constantin, într-o postare pe Facebook.