Încă un tir a rămas blocat în Pasajul Unirii din București, după lucrările de reabilitare efectuate de Primăria Sectorului 4, condusă de Daniel Băluță.
Este un incident cu repetiție, în condițiile în care același lucru s-a mai întâmplat cu un alt tir și trei autocare.
Primarul a insistat că limită de înălțime de 3,5 metri a existat și înainte de reabilitarea Pasajului Unirii”.
„În pasaj avem o înălțime de 3 metri și 70 de centimetri. Iar poarta impune restricție la 3 metri și 50 de centimetri. În trecut exista o problemă. Poarta de gabarit îți indica 3 metri și 70 de centimetri. Dar ea era montată la înălțime mai mare”, a spus, în schimb, Marius Coaje, șeful de lucrări din partea Primăriei Sectorului 4.
Coaje a mai precizat că, plafonul pasajului a fost coborât, dar asta nu afectează circulația: „niciodată autocarele mari și tituri n-au avut loc în pasaj”.
Reabilitarea tunelului a costat 12 milioane de euro. Acesta a fost redat circulației la începutul lunii. La vremea respectivă, Primăria Sectorului 4 transmitea că Pasajul Unirii a devenit cel mai sigur și mai tehnologizat tunel rutier din țară.
Potrivit informațiilor G4Media, un autocamion de 7,5 tone a rămas blocat, miercuri, în Pasajul Unirii din București, pe prima bandă a sensului dinspre Universitate către Bulevardul Dimitrie Cantemir.
Problema, aceeași ca de fiecare dată: gabaritul depășit.
Traficul în tunel a fost oprit pentru scoaterea tirului. Până la redeschiderea pasajului, se circulă la suprafață.
„Deși indicatorul montat pe poarta de la intrarea în tunel arată CLAR că limita de înălțime este de 3,5 metri, șoferul nu a respectat semnul rutier. Vă reamintesc faptul că această limită de înălțime de 3,5 metri a existat și înainte de reabilitarea Pasajului Unirii”, a scris primarul Daniel Băluță, pe Faceboo,k după unul dintre incidente.
Discuția a fost nuanțată de șeful de lucrări din partea Primăriei Sectorului 4, Marius Coaje, fostul consilier pe probleme de infrastructură al Gabrielei Firea.
„Într-adevăr, plafonul pasajului a fost coborât cu 15 centimetri. A fost necesar, ca să intre toate paturile de cabluri, toate corpurile de iluminat și tot ce înseamnă automatizare pentru ventilatoarele montate în pasaj.
În pasaj avem o înălțime de 3 metri și 70 de centimetri. Iar poarta impune restricție la 3 metri și 50 de centimetri.
În trecut exista o problemă. Poarta de gabarit îți indica 3 metri și 70 de centimetri. Dar ea era montată la înălțime mai mare. (…) Niciodată tirurile nu au trecut prin pasaj. Avea o înălțime de 4 metri și 20 de centimetri. N-ar fi încăput niciodată”, declarase Coaje, pentru SpotMedia.