Inaugurarea podului suspendat de la Brăila / Marcel Ciolacu: „Cele 500 de milioane de euro investite s-au întors în mare parte în economia românească” (VIDEO)

Publicat: 06 07. 2023, 11:39
Actualizat: 06 07. 2023, 12:56
Inaugurarea podului suspendat peste Dunare construit la Braila, 6 iulie 2023. Inquam Photos / George Calin

Premierul Nicolae Ciucă a declarat joi, cu ocazia inaugurării podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, că proiectul reprezintă un model de investiție publică majoră, cu un uriaș efect multiplicator, având în vedere că cele 500 de milioane de euro investite s-au întors în mare parte în economia românească:

„Prin inaugurarea acestui pod spectaculos, România transmite Europei și lumii întregi un mesaj clar: vrem, știm și mai ales putem să ne construim destinul ca o națiune europeană puternică și mândră. Podul suspendat pe care ne aflăm este un exemplu în multe privințe, al muncii în echipă, al cooperării internaționale într-o lume modern și plină de provocări. Un consorțiu italio-japonez a lucrat cot la cot cu zeci de subcontractori români. Firmele noastre au participat cu sutele, oameni și mașini, utilaje, macarale și tehnologie diversificată.

Este și un model de investiție publică majoră, cu un uriaș efect multiplicator. Cele 500 de milioane de euro investite s-au întors în mare parte în economia românească, mai ales în această regiune. Beneficiarii sunt familiile a mii de angajați de la companii din județe precum Brăila, Tulcea și Galați care au lucrat și lucrează încă la finalizarea obiectivului. Acești bani alimentează de 4 ani economia locală, au însemnat cu siguranță zeci de mii de vise transformate în realitate. Este însă în egală măsură și un simbol al patriotismului economic pe care l-am pus la baza programului de guvernare”, a spus premierul.

Klaus Iohannis, la inaugirare

La rândul său, președintele Klaus Iohannis a precizat că inaugurarea podului de la Brăila indcă faptul că interesele României în materie de reforme și dezvoltare economică trebuie să primeze:

„Indiferent de poziționările politice, de dezbaterile și obiectivele pe care partidele și le propun pentru anul electoral care urmează, interesele României în materie de reforme și dezvoltare economică trebuie să primeze.

Țara noastră are acces la un volum semnificativ de fonduri europene, iar o proporție semnificativă din aceste sume este alocată dezvoltării infrastructurii de transport. Ne dorim cu toții o Românie mai conectată, cu drumuri mai multe, mai bune și mai sigure.

Infrastructura de transport are un potențial imens de stimulare a dezvoltării economice și de creștere a calității vieții, îndeosebi pentru comunitățile locale. Conectarea la coridoarele majore de transport, fluidizarea traficului intern și facilitarea traficului de tranzit internațional au avut dintotdeauna un puternic efect de antrenare asupra economiilor și comunităților locale”.

Președintele Senatului, Nicolae Ciucă, a spus că este cel mai complex și cel mai important proiect românesc de infrastructură de după 1989:

„Este un motiv de mândrie națională. România reia obiceiul proiectelor de mare anvergură, care nu rămân la sertar.

Toți cei implicați am demonstrat că România poate construi spectaculos.

Avem un exemplu excelent de colaborare regională, cu sprijin european. Așa trebuie să facem în fiecare din regiunile țării. Avem bani pentru investiții importante care să schimbe pentru mult timp România. E nevoie de responsabilitate și de o voință de oțel în instituții”.