Horațiu Cosma: Păcăleala anului de la Grindeanu – avem doar 36 km noi de drumuri rapide din cei 170 promiși

Publicat: 04 10. 2024, 17:45
Sursa foto: Facebook - Horațiu Cosma

Cu doar câteva luni înainte de alegeri, ministrul Grindeanu și premierul Ciolacu defilează pe șantiere pentru a face noi promisiuni românilor. Promisiuni mincinoase, dacă ne uităm că șantierele pe care se plimbă sunt întârziate exact din cauza incompetenței Guvernului Iohannis-Ciucă-Ciolacu și că avem în 2024 doar 36 de kilometri de noi drumuri rapide din cei 170 promiși. USR a prevăzut în PNRR peste 3 miliarde de euro pentru investiții în infrastructura de transport rutier, inclusiv pentru drumuri expres, dar Ciolacu și Grindeanu nu sunt capabili să aducă în România banii europeni.

„Guvernarea Ciolacu nu a fost în stare, în anul electoral 2024, să deschidă autostrăzile promise de atâta timp. Dacă ne uităm pe cifre, vedem marea păcăleală de la ministrul PSD al Transporturilor: doar 36 de km de drum rapid au fost inaugurați din cei peste 170 de km promiși. În schimb, Ciolacu și Grindeanu defilează de zor pe toate aceste șantiere întârziate chiar de ei. Și promit, din nou, că vom circula pe ele… cândva. Până atunci, cer românilor din nou votul, gândindu-se că îi pot păcăli”, declară Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

În 2023, Sorin Grindeanu se angaja că va inaugura peste 100 de km de autostradă și drum expres. Nu s-a întâmplat. A mutat, apoi, promisiunea pe 2024, spunând că în cei doi ani – 2023 și 2024 – va inaugura în total 250 de km. Astăzi, lipsesc vreo 150 de km din noua cifră asumată, când ne apropiem cu pași rapizi de finalul anului.

Bilanțul guvernării Iohannis-Ciucă-Ciolacu este unul sumbru în domeniul infrastructurii rutiere în anul 2024:

1. Nu vom circula de la Craiova la Constanța doar pe drum rapid. Nu se vor finaliza 2 tronsoane pe drumul expres Craiova – Pitești și unul pe Autostrada de Centură București Sud.
2. Nu se vor inaugura cele 6-7 tronsoane promise pe Autostrada Moldovei A7, deși trebuia din primăvară să circulăm pe primii 50 de km. Se vor deschide maximum 2 „cioturi” izolate între Buzău și Focșani, pentru care șoferii vor fi nevoiți să facă ocoluri substanțiale.
3. Nu se lucrează pe niciun metru din Autostrada Unirii A8 care să lege Moldova de Transilvania și de restul Europei. Banii europeni din PNRR obținuți de USR în 2021 sunt în pericol.
4. Pe Autostrada Sibiu – Pitești s-a ratat inaugurarea în avans a tronsonului dinspre Pitești și pornirea șantierelor grele, de munte.
5. Autostrada Ploiești – Comarnic – Brașov nu a făcut niciun pas înainte nici în 2024, studiul de fezabilitate e mai aproape de reziliere decât de finalizare.
6. Autostrada Transilvania bate pasul pe loc, cu licitații amânate la nesfărșit și șantiere PNRR aproape abandonate.

Cu Marcel Ciolacu premier și cu PSD și PNL la guvernare, șansele României de dezvoltare sunt minime. Nu au atras niciun euro din fondurile europene disponibile pentru perioada 2021-2027, deși am ajuns deja la jumătatea exercițiului financiar al Uniunii Europene.

În plus, deși suntem deja în 2024, Guvernul Iohannis-Ciucă-Ciolacu nu a reușit să atragă decât 5 miliarde de euro din PNRR, în condițiile în care România are la dispoziție 27 de miliarde de euro. Mai mult, tranșa a treia din PNRR, în valoare de 2 miliarde de euro, rămâne blocată din cauza faptului că reformele asumate nu au fost realizate.

Material susținut de USR