Grupul de presă Axel Springer a anunțat, joi, că își vinde ziarele regionale și revistele din Germania cu 920 milioane euro, informează Reuters.
În timp ce se află în plin proces de conversie spre era digitală, Axel Springer vinde contra sumei totale de 920 milioane euro, grupului Funke Mediengruppe, cotidienele din Belrin și Hamburg, Berliner Morgenpost și Hamburger Adendblatt, ziare de mică publicitate, cinci reviste care publică programul TV și două reviste pentru femei.
Totodată, cele două grupuri de presă vor crea două societăți de publicitate și distribuție, în care Axel Springer va deține majoritatea acțiunilor.
„Decizia de a ne despărţi de unele dintre cele mai vechi publicaţii ale grupului nu a fost uşoară (…). Strategiile diferite ale celor două grupuri se completează perfect„, a explicat într-un comunicat Mathias Döpfner, directorul grupului Axel Springer. Acesta a arătat că Funke Mediengruppe se concentrează pe ziare regionale și reviste, în versiunea tipărită și digitală, în timp ce Axel Springer se concetrează pe internet și pe titluruile sale far.
Tranzacția trebuie să fie aprobată de autoritățile competente din domeniu, iar cele două grupuri speră să o finalizeze în anul 2014.