Sorin Grindeanu (PSD), ministrul Transporturilor, a declarat, marți, că modalitatea aleasă de piloții TAROM pentru a protesta vizavi de salarii „arată lipsă de respect față de pasageri”, chiar dacă revendicările lor au fost fundamentate.
Ministrul a mai afirmat că așteaptă restructurarea TAROM pentru care am primit 100 de milioane de euro de la Comisia Europeană, astfel încât compania „să o apuce, în final, după 15 ani de pierderi, pe un făgaș economic corect”.
„Această modalitate de protest aleasă nu a putut să fie prevăzută. Nu avea cum să fie prevăzută. Pe viitor, și eu le mulțumesc tuturor părților că aseară au stat până târziu și au picat la o învoială. (…) Dacă un pasager știa că e grevă la TAROM luni, nu mai venea la aeroport, nu mai își preda bagajele, nu dormea pe jos prin aerogară și nu aștepta să se reia cursa, neîntâmplându-se acest lucru. Din timp, și-ar fi găsit soluții. (…)
Nu vreau să fiu înțeles greșit, că mare parte din revendicări nu ar fi fost fundamentate… Modalitatea în care au făcut-o, modul în care s-a întâmplat toată această acțiune ieri, eu nu pot s-o aprob și arată lipsă de respect față de pasageri”, a declarat Sorin Grindeanu, pentru Digi24.
Acesta a afirmat apoi că protestul piloților de luni a costat compania peste două milioane de euro.
Ministrul a explicat și cum vor fi despăgubiți oamenii: „Compania o să plătească așa – pe de o parte se despăgubesc toate biletele pe care oamenii le-au achiziționat, pe de altă parte, în plus, față de aceste bilete trebuie să faci despăgubiri conform unui regulament european, între 200 și 600 de euro, în funcție de distanța pe care trebuia să o parcurgă pasagerul”.
Sorin Grindeanu a vorbit apoi și despre eforturile care trebuie făcute pentru redresarea companiei TAROM: „Este o chestiune care nu a prins TAROM într-o situație foarte bună, și vă spun de ce. Noi am primit 100 de milioane de euro, cu eforturi, de la Comisia Europeană, ca un fel de ajutor pentru restructurarea TAROM. Acești bani acolo trebuie să meargă, pentru că TAROM trebuie să o apuce, în final, după 15 ani de pierderi, pe un făgaș economic corect. Trebuie să încercăm să salvăm compania națională aeriană TAROM. Nu a picat bine toată această poveste venită acum”.