Moda filmelor 3D nu este la prima încercare, acest truc fiind folosit în industria cinematografică de la începutul anilor ’50. Încercând o impulsionare a profiturilor în vremuri de criză, producătorii au readus moda filmelor 3D, dar nici de această dată succesul nu a fost cel așteptat.
În anii ’50, apariția televizorului în casele oamenilor de rând a golit salile de cinema, aruncând studiourile Hollywoodiene într-o adevărată criză. Atunci, ca și acum în era internetului, magia filmelor 3D a fost salvarea. Au reumplut pentru scurt timp sălile de cinema, scrie go4it.ro
Tehnologia secolului XXI a adus filmul 3D și în sufrageria de acasă.
După succesul filmelor Avatar sau The Avengers, moda filmelor 3D pare deja să piardă teren. Din lipsa publicului, biletul pentru un film 3D a ajuns să coste cât cele pentru o producție obișnuită. În aceste condiții, administratorii cinematografelor sunt tot mai reticenți în instalarea unor echipamente de proiecție 3D, iar cei care le au nu intenționează să le îmbunătățească.
Puţine la număr în comparaţie cu filmele 2D obişnuite şi incapabile să se ridice la nivelul aşteptărilor unui public prea exigent, filmele 3D par să iasă din atenţia studiourilor de filme, care îşi direcţionează eforturile pentru o experienţă mai bună cu filmele 2D.
Industria cinematografică va avea un trend ușor ascendent în 2013, cu o creștere de 4-6%, impulsionată de noile producții cu nume răsunător. Dintre acestea menționăm, Skyfall, noul film din seria James Bond și ultima parte din Saga Amurg- Twilight Breaking Dawn Part 2.