Alexandru Panait, expert în securitate cibernetică, a vorbit despre campania lui Călin Georgescu de pe TikTok, joi, la Știrile B1 TV prezentate de Gabriela Mihai, și s-a arătat de părere că o promovare de genul celei de care s-a bucurat câștigătorul primului tur al prezidențialelor pe acea rețea socială „tot necesită niște investiții și într-adevăr vorbim de ordinul milioanelor”.
„Este evident faptul că s-au folosit rețelele de socializare de către candidați și ce este cel mai, să spunem așa, șocant este aspectul că 2 milioane de oameni au votat un candidat, iar alte câteva milioane nici măcar nu știau cine este această persoană, ceea ce arată cât de influente sunt rețelele de socializare în viața noastră”, a declarat Alexandru Panait.
„Aceste rețele de socializare funcționează pe principiul de bulă. Practic, creează niște bule sociale, unde oamenii intră și stau în propriul cerc de informație, iar în acel cerc de informație este destul de greu să ieși odată ce tu tot ai feedback continuu către rețeaua socializare pe acel nivel de informație – și din cauza asta a apărut această discrepanță uriașă în societate, pentru că sunt foarte mulți oameni care au votat un candidat care a apărut peste noapte și foarte mulți care nici măcar nu știau care este acesta”, a adăugat expertul.
„Rețeau TikTok, fiind o rețea destul de nouă pe piața din Europa, are fix același efect pe care îl avea și rețeaua Facebook în zona noastră. În momentul respectiv, când intrai și făceai postări, postările tale deveneau foarte engaged cu publicul. Asta e o modalitate prin care algoritmii fac acea rețea să devină din ce în ce mai populară și transmit din ce în ce mai mult informația. Există posibilitatea ca actorii care au făcut aceste conturi și aceste postări să se fi folosit de acest algoritm”, a continuat expertul în securitate cibernetică.
„Ai menționat suma de 2 milioane de euro (cât spun specialiștii că ar costa o promovare de genul celei pe care a avut-o Călin Georgescu pe TikTok, n.r.). Cred că e greu să facem o estimare, dar, cu siguranță, sunt niște sume implicate, pentru că o astfel de mișcare, chiar dacă se ține un avantaj față de felul în care funcționează platforma, tot necesită niște investiții și într-adevăr vorbim de ordinul milioanelor”, a mai spus Alexandru Panait.