Cugetările unui discotecar. Teodorovici: Bogatul vrea mereu mai mult, dar uită de unde pleacă

Publicat: 02 02. 2019, 21:18

Ministrul de Finanţe nu s-a arătat prea impresionat de argumentele primarilor, care se plâng că vor primi prea puțin bani anul acesta pentru a face față cheltuielilor din comunitățile lor. Inclusiv edili din PSD au criticat dur modul în care Guvernul a întocmit proiectul de buget pe acest an. Eugen Teodorovici, însă, consideră că primăriile au suficiente fonduri pentru a susţine inclusiv cheltuielile sociale.

”Primarii au ridicat o problemă pe baza căreia să creeze o nemulțumire în piață. Numai că cifrele arată altfel. Din cele patru structuri asociative, trei au spus că sunt de acord, CJ-urile, orașele și comunele. Cei care încă mai au nemulțumiri sunt cei de la muncipiile din județe. Când sumele pe care ei le primesc sunt foarte mari, au excedente foarte mari, e important să ne uităm la toată țara, nu doar la partea bogată. Bogatul vrea mereu mai mult, dar uită de unde pleacă. Diferența este una consistentă în plus, peste 5 miliarde de lei merg către nivel local doar din reechilibrare”, a declarat Eugen Teodorovici, pentru Digi24.

Edilii s-au plâns în ultimele zile că Executivul nu vrea să mai asigure plata cheltuielilor sociale, ci să arunce această povară pe administrația locală. Asta ar afecta grav investițiile, avertizează ei.

”Am fost generoși, spunând că nu 68% să primim, ci doar 60%. Generozitatea a fost chinuită atâtea zile, ieri am fost și umiliți, iar azi ni s-a spus ”primiți 60%, dar preluați toate cheltuielile sociale”. Ne-a și confirmat și Guvernul că în 2016 a fost un cost, că în 2017 alt cost și în 2018, când ei administrau acest sistem social, s-a dublat. Deci o ineficiențăguvernamentală ne-o transferă nouă cu cheltuieli majore. Când am cerut o analiză pe fiecare localitate, surpriza a fost că n-o aveau. Nici măcar n-aveau în calculatorul Ministerului de Finanțe veniturile pe 2017”, a explicat miercuri primarul din Arad, Gheorghe Falcă, după o discuție la Guvern pe tema bugetului.