Emil Boc: Trebuie să ne uităm la infrastructura viitorului – infrastructura verde, în special calea ferată. România, în urmă cu cel puțin 10 ani față de restul țărilor UE ca infrastructură feroviară
România este în urmă cu cel puțin un deceniu în materie de dezvoltare a infrastructurii feroviare, comparativ cu celelalte țări din Uniunea Europeană, a atras atenția primarul din Cluj-Napoca, liberalul Emil Boc, care spune că infrastructura viitorului este cea verde, nepoluantă, în special calea ferată, transmite Agerpres.
Ce a spus Emil Boc despre infrastructura feroviară și proiectul trenului metropolitan din Cluj
„Trebuie să ne uităm la infrastructura viitorului, care este infrastructura verde, nepoluantă, în special calea ferată.(…) La Cluj, implementăm şi trenul metropolitan şi sunt convins că alte oraşe îl vor implementa. Gândind vizionar, în 2030, întreaga arie metropolitană trebuie să aibă o mare arie mare de acoperire prin trenul metropolitan. (…) România are cel puţin 10 de ani în urmă în materie de dezvoltare a infrastructurii feroviare, raportat la celelalte ţări din Uniunea Europeană”, a declarat edilul, vineri, la o dezbatere despre căile ferate din România, eveniment organizat de DC News.
Anul 2021 este Anul European al căilor ferate, spune Emil Boc.
„Această prioritate este a Uniunii Europene, dar trebuie să fie a României pentru următorii cel puţin 5-7 ani, cât ţine următorul exerciţiu financiar 2021-2027”, a adăugat primarul muncipiului Cluj-Napoca.
Oficialul susține că proiectul privind reabilitarea căii ferate Cluj-Oradea este în fază avansată, la Guvern, pentru promovarea indicatorilor tehnico-economici. Licitația va fi organizată în debutul lui 2022, iar implementarea este prevăzută să înceapă imediat după finalizarea licitației. Proiectul valorează peste 1,3 miliarde euro.
„Dacă azi facem trei ore de la Cluj la Oradea, cu noua cale ferată vom face o maximum o oră şi 45 de minute”, a mai spus Emil Boc.