Elena Udrea: Schimbarea brandului turistic, o idee care trădează diletantism și lipsa de viziune

Elena Udrea: Schimbarea brandului turistic, o idee care trădează diletantism și lipsa de viziune
Foto: B1 TV

Fostul ministru al Turismului Elena Udrea se declară surprinsă și indignată de ideea schimbării brandului turistic al României,  apreciind că inițiativa Mariei Grapini „trădează diletantism şi lipsă de viziune”.

„Am primit cu foarte mare surprindere ideea posibilitatii schimbarii brandului de turism national. În conditiile in care turismul romanesc este una dintre ramurile economice cu cele mai mari cresteri economice in ultimii ani, 13,5% in 2010, 16% in 2011 si 9,3% in 2012 (cel mai slab in anul de guvernare al USL), iar brandul a primit mai multe premii internationale (printre care premiul de excelenta la Targul de turism de la Munchen), dar si aprecieri din partea responsabililor Organizatiei Mondiale a Turismului, decizia de a inlocui brandul tradeaza diletantism si lipsa de viziune”, a scris Udrea pe blogul personal.

Actualul ministru al Turismului, Maria Grapini, a lansat pe pagina personală de Facebook un concurs de idei pentru alegerea unui nou brand turistic al ţării. (Detalii AICI)

Elena Udrea mai spune că schimbarea brandului nu se poate decide după ureche, „în funcție de ce auzi la televiziunea șefului tău politic, Voiculescu.

Mai mult, arata incapacitatea intelegerii mecanismelor europene – pentru ca, daca noi am renunta la brandul pe care l-am folosit pana acum, ar trebui sa dam toti banii inapoi pe care i-am cheltuit deja. Vorbim de zeci de milioane de euro – nu stiu cifra exacta, pentru ca ministerul Turismului nu a mai comunicat nimic in acest sens. În plus, nici nu am putea face un al doilea brand pe bani europeni. Vorbim de o decizie care ar putea costa Romania 75 de milioane de euro, atat cat am primit pe axa 5.3 a Programului Operational Regional.

Este adevarat faptul ca, de un an de zile, de cand USL a ajuns la guvernare nu s-a mai facut nimic pe directia implementarii strategiei de promovare a brandului, Romania nu a mai avut parte de niciun fel de promovare, in afara de sponsorizarea concertului Lady Gaga! De anul acesta nu se mai participa nici macar la targuri de turism unde s-ar putea promova brandul si produsele turistice romanesti.

Înteleg ca exista birouri de turism internationale care din octombrie sau noiembrie nu au mai primit bani nici pentru salarii sau cheltuieli curente de intretinere, cele mai multe fiind practic inchise. Ce sa ma vorbim de faptul ca nu s-a profitat deloc de Festivalul Olimpic al Tineretului European, pentru a promova Romania in plan international ca destinatie pentru iubitorii sporturilor de iarna, folosind resursele de finantare ale brandului turistic. Actuala conducere a Turismului nu a fost in stare sa participe la publicitatea evenimentului sportiv organizat la Brasov, despre care toata lumea a spus ca infrastructura a fost excelenta, dar organizarea si promovarea deficitare. Incapacitate totala de a gestiona domeniul acesta cu potential economic urias a actualului ministru delegat!”, a adăugat deputatul PDL.

Ea mai susţine că de un an de zile nu se mai alocă fonduri pentru dezvoltarea turismului şi nu se mai finanţează proiectele de investiţii.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră