Doi jurnalişti britanici, curioşi să vadă cum trăiesc cu adevărat nord-coreenii, au reuşit să obţină vize şi au petrecut o săptămână respectând regulile impuse de regimul de la Phenian. La întoarcere, au împărţit cu cititorii întreaga experienţă. În timpul incursiunii au descoperit că luminile se sting la orele 23, nu există fast-food-uri iar oamenii nu ştiu că Michael Jackson a murit.
Alex Peake şi Simon Jones, doi jurnalişti ai tabloidului „The Sun”, s-au prezentat drept oameni de afaceri din Marea Britanie, care doresc să călătorească în interes de serviciu la Phenian. Au pus la dispoziţia oficialilor date false, însă nu au fost descoperiţi. În scurt timp, au primit vizele necesare şi au plecat către Coreea de Nord.
Odată ajunşi în China, au trecut frontiera şi au fost uimiţi de ceea ce au descoperit. Au fost întâmpinaţi de soldaţi cu arme şi conduşi la hotel. Însă pe drum au observat că blocurile şi clădirile nu aveau geamuri, chiar dacă privite din ţara vecină păreau luxoase. Au aflat apoi că au fost construite aşa la ordinul lui Kim Jong Il. În realitate, locuitorii, care poartă insigne cu chipurile liderilor de la Phenian, suferă din pricina sărăciei şi a foametei. Numai unu la sută din cei 24 de milioane de nord-coreeni deţin o maşină, iar de o călătorie cu metroul nici nu poate fi vorba.
Au rămas în Coreea de Nord o întreagă săptămână, timp în care au vizitat mai multe oraşe. Au fost informaţi şi asupra regulilor pe care trebuie să le respecte. Statuile cu cei care s-au aflat în fruntea ţării, prezente chiar şi în cel mai izolat sat, puteau fi fotografiate numai de la depărtare, lumina se stingea în fiecare seară la orele 23 iar bacşişul strict interzis.
Ajunşi în capitală, au observat că în fiecare zi mii de locuitori îi aduc flori liderlui decedat, Kim Jong Il. Singurele influenţe occidentale care au pătruns la Phenian, un fast-food şi o pizzerie, nu se bucurau de prea mulţi clienţi. În schimb, melodiile trupei Beatles şi cele ale lui Michael sunt extrem de populare, chiar dacă oamenii nu aflaseră de moartea starului pop.
Reportajul celor doi, considerat un real succes, a fost foarte apreciat de cititorii publicaţiei britanice, şi a strâns o mulţime de comentarii.