Ministrul Fondurilor Europene, Dan Vîlceanu, a enumerat câteva dintre condițiile pe care România trebuie să le îndeplinească până la sfârșitul acestui an pentru banii primiți prin PNRR.
„Sunt modificări de lege pentru că o dată cu implementarea unor investiții pe care le avem în anii următori, avem nevoie de tot felul de modificări de legi. De exemplu, în ceea ce privește partea de avize și tot felul de autorizări pe care un cetățean trebuie să le ia atunci când construiește ceva legat de autorizație de contruire. Ca să vedeți cum modificările de lege impactează în bine. Mă refeream la acest cod care va strânge mai multe legi într-un singur cod și va conduce la scăderea cu 50% a avizelor pe care trebuie să le ia un cetățean”, a explicat Dan Vîlceanu.
Acesta a vorbit și despre proiectele privind dezvoltarea infrastructurii rutiere și feroviare:
„Cel puțin în PNRR sunt înscrise proiecte pentru autostrăzi A7 și A8 strânge grosul și pe feroviar sunt prevăzuți cam 300 de KM de cale ferată, care vor fi modernizată. Strategia este scrisă în minister”, a mai spus ministrul Dan Vîlceanu.
Ministrul Fondurilor Europene a mai precizat că Ministerul de Finanțe și Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene vor avea cel mai important rol în gestionarea PNRR:
„Sunt câțiva actori importanți în tot mecanismul. Există ministerul de reformă care implementează reforma, care solicită sau informează și pe Ministerul de Finanțe. Este MIPE care face toată partea de monitorizare și verificare din PNRR și Ministerul de Finanțe care asigură plata sumelor. Intervine și autoritatea de audit, care face celelalte verificări. Ministerul Investițiilor și a Proiectelor Europene este centrul de control în ceea ce privește PNRR”.