Fregata Regina Maria a intrat într-un proces complex de mentenanță care va avea loc la Șantierul Naval din Mangalia.
Cu un război de amploare în Marea Neagră, fără nave și tehnică de luptă moderne, Forțele Navale Române rămân doar cu două fregate operaționale, fostul distrugător Mărășești și Regele Ferdinand.
Fregata Regina Maria a intrat în serviciul României în 2005. Nava a aparținut Royal Navy, fiind și a purtat denumirea inițială de HMS London, fiind construită între 1982-1984, când a fost lansată la apă.
Reparații la Regina Maria, de la încluirea tablei ruginite, la repararea motoarelor
Potrivit surselor DefenseRomania acțiunile de mentenanță au inclus reparare motoarelor fregatei, înlocuirea tablei ruginite și vopsirea navei; au mai fost înlocuite ventilațiile și comunicațiile din spațiile de lucru și de cazare.
Lucrările au loc la Șantierul Naval Mangalia deținut de compania olandeză Damen.
Potrivit Forțelor Navale Române, caracteristicile generale ale navei sunt:
Caracteristici principale:
– deplasament: 4900 t;
– lungime: 148,2 m;
– lăţime:14.75 m;
– viteză maximă: 30 Nd;
– propulsive: 4 turbine Rolls-Royce;
– pescaj maxim: 6,4 m;
– număr punţi: 8;
– autonomie: 4500 Mm;
– echipaj: 205.
Armament:
– tun super-rapid 76 mm Oto Melara;
-instalaţii lansare torpile;
– sistem de comandă asistat de calculator;
– instalaţii de bruiaj pasiv;
– sisteme de lupta electronica;
– 9 sisteme radar.