Controale la navele comerciale din porturile de la Marea Neagră: Sancțiunile pot ajunge până la reținerea vasului
Echipe formate din reprezentanți ai sindicatelor navigatorilor, docherilor și autorităților portuare au început, luni, o verificare amplă la toate navele comerciale din porturile de la Marea Neagră.
Acest tip de controale sunt o premieră pentru România, inspecțiile fiind realizate simultan și în celelalte cinci țări cu ieșirea la Marea Neagră.
„Luni începe o campanie, prima din toate timpurile, de inspecţie pe Marea Neagră, la care participă toate sindicatele navigatorilor, docherilor, autorităţi, avem sprijinul Autorităţii Navale Române cu ofiţeri de port care vor face parte din echipele de control. Toate aceste inspecţii se vor desfăşura în acelaşi timp în toate porturile maritime din Marea Neagră, deci nu vor mai fi locuri unde navele să se ascundă. Această acţiune include verificări în Turcia, Georgia, Rusia, Ucraina, România, Bulgaria”, a afirmat Adrian Mihălcioiu, lider al Sindicatului Liber al Navigatorilor și reprezentant al Federației Internaționale a Transportatorilor în România.
El a menţionat că urmează să fie depistate nave care nu corespund standardelor având în vedere că pe Marea Neagră navighează mii de vase cu vechime de zeci de ani care pot pune în pericol viaţa marinarilor, scrie Ziarul Financiar.
„Sunt peste 800 de nave care navighează în zona Mării Negre care au o vechime de peste 30 de ani, ţi-e practic frică să pui piciorul pe aceste nave, peste 2.400 de nave au peste 20 de ani vechime. Acolo slujba de navigator devine una cu foarte multe pericole, s-au pierdut foarte multe vieţi în ultima vreme în Marea Neagră din cauza standardelor reduse ale navelor”, a mai spus liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor.
El a precizat că aceste verificări urmează să stabilească cine este proprietarul navei, ce mărfuri transportă, care este ruta vaporului, cine este proprietarul mărfii, menţionând că vor fi verificate contractele colective de muncă, condiţiile de viaţă şi de muncă de la bordul navei, dacă sunt probleme cu siguranţa navei, ce salarii au marinarii, dacă există facilităţi de recreere, dacă sunt provizii suficiente la bord.
Adrian Mihălcioiu a mai afirmat că în cazul găsirii unor nereguli se va da un avertisment, iar dacă problemele sunt grave nava respectivă poate fi reţinută în port până la remedierea deficienţelor.