Concurență Renault între uzina Dacia din România și cea din Maroc. VEZI diferențele salariale

Publicat: 21 12. 2011, 12:59
Foto: promotor-rent.com

Francezii de la Renault plănuiesc să stimuleze o competiție internă privind costurile de producție între noua fabrică Dacia deschisă la Sornaca, Maroc, și cea din Mioveni.

Dacă fabrica din România beneficiază de avantajul centrului tehnologic Renault Technologie Roumanie și de o rețea dezvoltată de furnizori de componente, Marocul, unde compania franceză a investit 1 miliard de euro, are costuri mai mici de transport către Europa de Vest și o forță de muncă mult mai ieftină.

„Faptul că vom produce aceste modele în trei uzine nu este o veste rea pentru România, ci una bună pentru că va fi în concurenţă internă cu celelalte două şi va putea progresa şi dacă vom fi mai buni ne vom păstra locurile de muncă. În cazul în care va exista o nouă criză care va determina o scădere a numărului de maşini vândute, uzina care va produce cel mai ieftin va primi şi cele mai multe comenzi, de aceea trebuie să ne menţinem cât mai competitivi”, a declarat Jerome Olive, directorul general al Automobile Dacia, citat de zf.ro.

Datele statistice nu put să nu ne ducă cu gândul la exodul companiilor în căutarea forței de muncă iefftină pentru centrele de producție un exemplu fiind cel al Nokia care, după ce a părăsit Germania pentru a veni la Jucu, a închis locația din România pentru a se muta în Vietnam, unde salariul mediu pe economie este de 100 de dolari.

Prin comparație salariul mediu pe economie în Romania este de 350 de euro net în timp ce al angajaților din Maroc este de 250 de euro. Numărul angajaților Renault din țara noastră este de 13.500 iar în la fabrica din Tanger vor active 6.000 de salariați.

Renault va produce în Maroc întreaga gamă de automobile Dacia existentă, precum și noul model Lodgy.

„Pe termen lung estimez că atât uzina de la Piteşti, cât şi cea de la Tanger vor produce la capacitate maximă şi fiecare cu modele care să alimenteze pieţe diferite. Uzina din Maroc nu este construită numai pentru Europa, ci şi pentru Africa unde pe termen lung dorim să avem o poziţie dominantă pe piaţă”, a concluzionat Jean-Christophe Kugler, 50 de ani, directorul Renault pentru Euromed şi preşedinte al Dacia.