Clotilde Armand: În loc să dăm bani pentru educaţie sau sănătate, finanţăm din bugetul public campaniile electorale ale acestor partide corupte şi clientelare

Clotilde Armand: În loc să dăm bani pentru educaţie sau sănătate, finanţăm din bugetul public campaniile electorale ale acestor partide corupte şi clientelare
foto: surse.info

Clotilde Armand a publicat pe Facebook un mesaj prin care spune că actualele partide parlamentare au cheltuit sume foarte mari în campania electorală, și în loc ca banii să fie investiți în educație sau sănătate, bugetul public finanțează campaniile electorale ale „partidelor corupte și clientelare

Actualele partide parlamentare au cheltuit sume foarte mari în campania electorală, unele dintre acestea acumulând datorii substanţiale faţă de furnizori. PSD are datorii de aproape 7 milioane de Euro, iar PNL restanţe de 25 de milioane de lei (5,5 milioane de Euro).

Până acum câţiva ani partidele mari clientelare care aveau şanse să ajungă la guvernare nu îşi puneau problema plăţii acestor datorii către furnizori, pentru că atribuiau contracte din fonduri publice către firme asociate patronilor furnizorilor şi sponsorilor partidului şi astfel se achitau de datorii faţă de aceştia.

De când DNA a început să se uite îndeaproape la modalităţile de finanţare a campaniilor electorale şi a deschis dosare penale care s-au soldat deseori cu condamnări la închisoare cu executare (cazul finanţărilor pentru campania PSD din 2009), partidele s-au reorientat şi au trecut prin Parlament o lege a finanţării din bani publici a cheltuielilor de campanie.

Astfel, PNL a solicitat acum rambursarea de către stat a peste 18 milioane de lei, din sumele cheltuite în campanie, iar PSD aproape 15 milioane de lei. Practic, în loc să dăm bani pentru educaţie sau sănătate, finanţăm din bugetul public campaniile electorale ale acestor partide corupte şi clientelare.

Clotilde Armand mai spune că USB este singura formațiune politică ce și-a publicat sursele de finanțare pentru campania electorală.

USB este singura formaţiune politică ce şi-a publicat în mod transparent sursele de finanţare pentru campania electorală. Bugetul nostru de campanie a fost unul infim comparativ cu cel al marilor partide. Am reuşit să strângem aproximativ 0,3 milioane euro, din care o treime din donaţii făcute online venind de la 800 de persoane, ce au contribuit în medie cu cate 100 de euro, iar restul din sponsorizări atrase de la diverşi oameni de afaceri interesaţi de o schimbare în bine a clasei politice. Nicuşor Dan a făcut publică lista acestora.”, a scris Clotilde pe Facebook.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`