CE investeşte 2,3 milioane de euro pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră

CE investeşte 2,3 milioane de euro pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră
Foto: ecomagazin.ro

Comisia Europeană va investi 2,3 milioane de euro într-o campanie la nivel european, pentru a identifica soluţii practice în dezbaterile pe tema schimbărilor climatice.

Această campanie paneuropeană de comunicare poartă sloganul „O lume care vă place. Şi clima care vă place” şi a fost lansată de comisarul european pentru politici climatice Connie Hedegaard, la sediul primăriei Londrei, în prezenţa secretarului de stat pentru energie şi schimbări climatice din Marea Britanie, Ed Davey.

Comisarii europeni dau numeroase exemple de soluţii climatice inteligente şi inovatoare care reduc poluarea cu CO2 şi îmbunătăţesc calitatea vieţii oamenilor. Un exemplu ar fi gara centrală din Stockholm care converteşte căldura corporală a navetiştilor în energie termică pentru o clădire de birouri din apropiere. Astfel, de reduc atât emisiile, cât şi factura la energie cu circa 20-25%.

CE caută numeroase astfel de soluţii care îmbină economiile băneşti, economia de timp şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

 ”Avem de ales între a acţiona pornind de la cunoştinţele pe care le deţinem despre schimbările climatice şi a sta deoparte asistând la înrăutăţirea situaţiei. Ambele opţiuni costă bani. De ce să nu creăm o lume care ne place, cu o climă care ne place – până nu este încă prea târziu? Prin intermediul acestei campanii urmărim să focalizăm dezbaterea asupra soluţiilor potenţiale şi să şi aflăm ce anume ne împiedică să le aplicăm”, a afirmat comisarul european pentru politici climatice Connie Hedegaard.

În prezent, campania este construită ca o platformă online, ce va fi disponibilă în toate cele 23 de limbi oficiale ale UE. Pe această platformă de participare persoanele, întreprinderile şi grupările locale vor putea să încarce, să promoveze şi să dezbată soluţii pentru reducerea emisiilor de carbon şi să participe la un concurs paneuropean al cărui scop este identificarea celei mai bune şi originale dintre aceste soluţii.

Campania se va desfăşura până la sfârşitul anului 2013 şi urmăreşte să valorifice soluţiile rentabile existente pentru atingerea obiectivului UE de reducere cu 80-95% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2050.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`