În primii 8 ani de mandat ai lui Klaus Iohannis, din 2015 până în 2022, s-au cheltuit 67.277.000 lei pe deplasările externe, adică aproximativ 14 milioane de euro. Potrivit fanatik.ro, datele publicate pe site-ul presidency.ro indică o medie de 1,75 milioane euro pe an.
În 2015, primul an în care Klaus Iohannis a fost președintele României, s-au plătit 8.510.000 lei pe deplasările externe. Acestea au înregistrat un ușor recul în 2016, când au costat 6.199.000 lei, și 2017, când s-au plătit 6.913.000 lei.
În anul 2018 deplasările externe au costat 6.892.000 lei. Ulterior, anul 2019 a reprezentat o creștere importantă a cheltuielilor pe deplasări, care au ajuns la nivelul de 10.933.000 lei, cel mai ridicat de când Klaus Iohannis devenise președinte al României.
În anul 2020, primul al pandemiei de coronavirus, plin de restricții de călătorie, a consemnat doar 3.258.000 lei cheltuiți pe deplasări externe.
În 2021, Administrația Prezidențială a direcționat 7.972.000 lei pentru deplasări, mai mult decât dublu față de 2020. Pentru anul 2022, nu există date legate de bugetul final. În schimb, sunt informații legate de bugetul inițial pentru 2022, iar la deplasările externe este trecută suma de 8.100.000 lei.
În decembrie 2022, comisiile parlamentare reunite de buget-finanţe au aprobat bugetul Administraţiei Prezidenţiale pe anul 2023, care este în sumă de 135.000.000 lei credite de angajament şi 120.000.000 lei credite bugetare, în creştere cu 48,43%, respectiv cu 34,95% faţă de anul 2022. Nu s-a comunicat suma destinată deplasărilor externe, dar este clar că, dacă bugetul s-a mărit, vor crește și acestea cu 30-40% față de 2022.
Administraţia Prezidenţială a explicat, sâmbătă, motivele pentru care președintele Klaus Iohannis se deplasează în vizitele externe cu avioane private. Detaliile vin în contextul în care Boarding Pass a dezvăluit că șeful statului s-a deplasat în Japonia cu un avion de lux închiriat, făcând o oprire la Sibiu.
Boarding Pass a mai arătat că Iohannis a efectuat 26 de călătorii cu avionul în țară și în străinătate în 2022 și în primele două luni din 2023, iar majoritatea zborurilor au avut opriri în Sibiu. Cele mai multe curse au fost operate de Toyo Aviation, despre care G4Media spune că e controlată de El Feki Tarek, un milionar de origine egipteană care apare și în stenogramele din dosarul lui Cătălin Voicu, fost senator PSD condamnat la închisoare pentru corupție.
„Lipsa unei aeronave dedicate transportului aerian al demnitarilor de nivel înalt generează probleme operaţionale, ineficienţă economică şi mai ales prejudicii de imagine pe plan extern”, a transmis Președinția.