Cătălin Drulă: Sorin Grindeanu a sabotat siguranța feroviară cu bună știință. Două ordine de ministru au amânat cu șase luni termenele de reparații planificate și revizii tehnice generale la vagoanele CFR Călători
Deputatul Cătălin Drulă, liderul USR, susține că două ordine de ministru al Transporturilor au amânat cu șase luni termenele de reparații planificate și revizii generale la vagoanele CFR Călători.
Drulă îl acuză pe Grindeanu că „a sabotat siguranța feroviară cu bună știință”
Fostul ministru al Transporturilor îl acuză pe succesorul său că „a sabotat siguranța feroviară cu bună știință”.
„În luna martie, Sorin Grindeanu a sabotat siguranța feroviară cu bună știință. Două ordine de ministru au amânat cu șase luni termenele de reparații planificate și revizii tehnice generale la vagoanele CFR Călători. Practic, Grindeanu a certificat prin semnătură că trenurile cu pasageri pot circula și fără reparații și revizii”, a scris Cătălin Drulă, duminică, pe Facebook, în contextul accidentului feroviar de la Galați.
Liderul USR susține că, în perioada în care era la Ministerul Transporturilor, el a refuzat să semneze un ordin de acest gen.
„Am avut și eu pe masă, când eram ministru, un astfel de ordin. A fost în consultare, dar am REFUZAT să îl semnez. Am pus pe primul loc siguranța călătorilor, conform legii. Grindeanu nu a avut nicio reținere să semneze așa ceva, doi ani la rând, și să pună în pericol viața oamenilor pe calea ferată”, a continuat Cătălin Drulă.
El reclamă că „gestionarea căilor ferate sub acest ministru este dezastruoasă pe toată linia”.
„Din cele 400 de milioane de euro pe care le-am pus în PNRR pentru material rulant, locomotive și vagoane, niciun euro nu a fost tras până astăzi. Iar pierderile CFR Călători prevăzute pentru 2023 sunt colosale: 1,1 miliarde lei (de peste 4 ori mai mari decât în 2021). Singurul lucru care i-a reușit a fost politizarea extremă (totul e împărțit pe culori, PSD și PNL, roșu și galben) și devalizarea companiilor de stat din feroviar”, a mai afirmat Cătălin Drulă.