Liderul USR, Cătălin Drulă, a vorbit despre situația Pasajului rutier Unirii, luni, pe B1 TV, la „Politica Zilei” cu Ioana Constantin, și a reclamat „o serie de declarații mincioase ale autorităților”.
„În primul rând, am avut o serie de declarații mincinoase ale autorităților, începând cu declarația prefectului Greblă, care spunea că acest șofer de autocar a trecut prin toate sistemele de avertizare, a lovit acele lanțuri, a avut o viteză extraordinară”, a declarat Cătălin Drulă.
„Am văzut pe filmările care au apărut că parcursul până la punctul de a trece pe sub această poartă ucigașă a fost unul legal, pe banda I până la intersecția Budapesta, pe banda II ulterior, un parcurs care nu trece pe sub acele lanțuri – și, apropo, acele lanțuri fuseseră lovite de alte vehicule înalte și erau înfășurate, date peste cap, nu și-ar fi făcut rolul oricum, abia a doua zi după accident a trimis Primăria Sectorului 4 un echipaj acolo care să le repună în funcțiune”, a continuat liderul USR.
„Am avut o serie de declarații de-a lungul timpului despre cum acest pasaj este conform, totul este în regulă, dar în fapt nu a recunoscut nicio secundă Primăria Sectorului 4 că, prin lucrările de estetizare, le-aș spune, acele acestui pasaj, și o să explic imediat această afirmație, au redus funcționalitatea, au redus înălțimea plafonului. Există acolo un plafon fals montat, care nu are niciun rol de siguranță. A încercat să inducă în eroare spunând că acolo ar fi sistemul de ventilație, dar este fals, sistemul de ventilație este montat pe pereții laterali, cu niște turbine, n-are nicio legătură cu plafonul”, a adăugat deputatul.
„Practic, acest pasaj, dacă ați trecut pe acolo, este decorat așa cu floricele, cu tot felul de ghirlande pe pereți, din cinci în cinci metri pe kilometrul de lungime al pasajului sunt niște inimioare cu „iubim Primăria Sectorului 4”. L-au îmbrăcat și i-au dat o față ca și cum ar fi fost, eu știu, niște decorațiuni care poate stăteau bine la o grădiniță, din această încercare disperată a primarilor, a unor primari, de a ieși în evidență cu astfel de lucrări de suprafață, de spoială, dar care iată, din păcate, în acest caz au avut consecințe tragice, pentru că s-a redus înălțimea pasajului – speriați de constatarea asta la finalizarea lucrărilor, au redus și acea poartă de gabarit și se întâmplă că mor oameni, ceea ce nu se întâmpla înainte de aceste lucrări”, a mai spus el.