Campania PSD pentru parlamentare a fost condusă de israelieni plătiți cu sute de mii de euro, în ciuda mesajului electoral anti-străini

Campania PSD pentru parlamentare a fost condusă de israelieni plătiți cu sute de mii de euro, în ciuda mesajului electoral anti-străini
Foto: News.ro

Sloganul Partidului Social Democrat în campania pentru alegerile parlamentare a fost "Îndrăznește să crezi în România". De asemenea, partidul a folosit în discursul public numeroase mesaje împotriva străinilor și a miliardarului George Soros, afirmând că România trebuie să fie condusă doar de români.

Cu toate acestea, PSD a beneficiat în campania de ajutorul a doi consultați israelieni, Moshe Klughaft şi Sefi Shaked, pe care i-a plătit cu câteva sute de mii de euro pentru a serviciile oferite.

Pentru una din campaniile desfășurate în Israel, în 2015, Moshe Klughaft a fost plătit cu 315.000 de dolari, scrie România Liberă. Potrivit ziarului Jerusalem Post, cei doi consultanți israelieni au schimbat imaginea PSD, pe care au întinerit-o, au făcut-o mai patriotică. Klughaft şi Shaked au utilizat mesaje folosite de obicei de partide de dreapta pentru a-şi îmbunătăţi imaginea în rândul alegătorilor de centru-stânga, arată publicația isrealiană. Ei au folosit tineri, pe care i-au pus să trimită înregistrări video în care spun că cred în România.

Sefi Shaked a mai lucrat în campaniile premierului israelian Benjamin Netanyahu şi preşedintelui Shas (sefarzi ultraordocşi) Arye Deri. El este căsătorit cu Raluca Firănescu, un model de origine română. Sefi Shaked a refuzat – la fel ca și Klughaft – să facă vreun comentariu pentru Jerusalem Post, dar a postat pe pagina sa de Facebook un link către articolul din această publicație.

În schimb, consultantul Felix Tătaru a declarat, într-un interviu pentru ziare.com, că a primit 327.000 de la PNL pentru a conduce campania electorală. "Au speculat mulți că m-am îmbogățit. Factura de campanie a fost de 327.000 de euro. Aceasta conține toate costurile de producție audio, video, producție digitală și producție pentru rețele sociale, plus comisionul agenției. A fost unul dintre cele mai mici bugete pe care le-am avut în campaniile electorale", a afirmat Felix Tătaru.

Consultantul PNL a lăudat campania făcută de PSD prin care l-a asociat pe premierul Dacian Cioloș cu miliardarul George Soros și astfel a demonizat partidul ca și cum ar fi condus din exterior.

"Această tactică de a demoniza guvernul tehnocrat pe de o parte și de a-l legă pe Dacian Cioloș de Soros cred că a fost una letală. Sigur, cred că aceste atacuri au fost la limita regulilor morale. S-a sărit calul destul de mult" a apreciat Felix Tătaru.

Spre deosebire de PSD și PNL, USR susține că șeful de campanie, Matei Păun, nu a fost plătit de USB sau USR, fiind voluntar.

"Matei Păun a activat voluntar și nu urmează să fie remunerat nici pentru campania de la locale, nici pentru cea recent, de la parlamentare. El nu a fost plătit niciodată de către USB sau USR, fapt ce poate fi dovedit prin documentele depuse, conform legii, la AEP", a transmis USR printr-un comunicat de presă.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`