Austriacul Heinrich Vystoupil, despre motivele pentru care a renunțat la Tarom: „Erau detalii contractuale care mă expuneau unor riscuri”

Austriacul Heinrich Vystoupil, despre motivele pentru care a renunțat la Tarom: „Erau detalii contractuale care mă expuneau unor riscuri”

Măsura cerută de FMI Guvernului de a numi manageri privaţi la firme de stat a început cu stângul. Primul CEO, de la Tarom, austriacul Heinrich Vystoupil a renunţat la funcţie înainte de a-şi începe munca, iar acesta nu este singurul indicator al faptului că proiectul este un eşec, potrivit Ziarului Financiar.

Membrii Consiliului de Administraţie fie nu au deloc experienţă în managementul companiilor, fie sunt numiţi pe criterii politice. Între timp, mâine se va întruni Consiliul de Administraţie al Tarom, unde ceilalţi directori trebuie să aleagă un înlocuitor pentru austriac.

Austriacul Heinrich Vystoupil este exemplul cel mai clar al eşecului acestui proiect. Neoficial, pretenţiile austriacului nu au putut fi îndeplinite de autorităţile române. Heinrich Vystoupil are însă altă variantă.

„Nu am ajuns la un un numitor comun asupra termenilor și condițiilor mandatului. De ce? Nu este vorba de salariu așa cum am citit, pentru că niciodată nu am discutat despre salariu. Este din cauza termenilor și condițiilor din contract și din mandat și acolo nu am ajuns la un consens. Pentru mine erau lucruri importante”, a declarat Vystoupil pentru B1 TV.

Acesta nu oferă foarte multe amănunte referitoare la plecarea sa de la Tarom. Cu toate acestea, câteva răspunsuri despre dedesupturile afacerii numite CEO privat la Tarom se pot găsi în declarațiile sale acordate în exclusivitate pentru B1 TV.

„Erau lucruri care din punctul meu de vedere erau importante pentru a mișca lucrurile înainte, și erau și niște detalii contractuale care mă expuneau unor riscuri, și nu am putut fi de acord cu acelea, le-am spus că trebuie să așezăm lucrurile altfel”, a declarat Vystoupil.

Întrebat dacă a aflat cumva dacă la Tarom erau interese ascunse, politice sau economice, acesta a declarat că „nu poat răspunde la această întrebare”.

După plecarea lui Vystoupil au rămas 6 membri în Consiliul de Administrație al Tarom. Dacă unii membri sunt cunoscuţi în lumea bussinesului, alţii în schimb au ajuns acolo pe alte criterii. De exemplu, Valentin Macec este o bună cunoştinţă a ministrului Transporturilor Ovidiu Silaghi  şi fost consilier al acestuia. Măsura impusă de FMI riscă să eşueze de-a dreptul cu atât mai mult cu cât unii consultanţi au numit la companiile de stat oameni afiliaţi politic.

Este şi cazul lui Lucian Băluţ, profesor şi preşedinte PSD Constanţa. Deşi a fost numit CEO al Administraţiei Porturilor Maritime, omul nu are pic de experienţă în conducerea unei companii private. Chiar unul dintre recruterii de manageri critică numirea lui Băluţ.

„Cazul Băluţ e ceea ce în jargonul recruiterilor se numeşte manager politic. E o personalitate cunoscută şi destul de respectată în zonă. (…) Pe de altă parte, d-l Băluţ nu ştie cum se conduce o afacere de mari dimensiuni, nu ştie care sunt principalele principii de management şi e mai vulnerabil decât alţii la atacurile politice”, a declarat head-hunter –ul George Butunoiu, pentru ZF.

Deocamdată, cei rămaşi în Consiliul de Administraţie al Tarom caută un înlocuitor pentru austriacul demisionar, din lista scurtă de candidați selectați de consultanții Ministerului Transporturilor. Până la nominalizarea noului director general executiv, Sorin Georgescu va îndeplini atribuţiile de director general al companiei.

Situație incertă la Tarom: Vystoupil explică de ce nu mai vrea să fie CEO

Embed: " />
Urmăriți B1TV.ro și pe
`