ANPC a dat amenzi de 1,4 milioane de lei mai multor service-uri auto care nu au respectat drepturile consumatorilor. Neregulile constatate

Publicat: 17 07. 2020, 22:26
Foto: Pixabay

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a transmis că, în perioada 16 iunie – 10 iulie, a desfășurat mai multe controale la service-urile auto și la cei care comercializează și promovează mașini și piese auto în cadrul showroom-urilor. Au fost verificați 766 de operatori economici și s-au găsit abateri la 500 dintre ei. Comisarii ANPC au dat 318 de avertismente şi 309 amenzi contravenţionale în valoare de 1.407.000 lei.

Service-uri auto, controlate de ANPC. S-au dat sute de amenzi

În perioada 15 iunie – 10 iulie, ANPC a verificat modul în care se respectă prevederile legale privind protecția consumatorilor la service-urile auto și la comercializarea și promovarea autoturismelor și pieselor auto în cadrul spațiilor aferente showroom-urilor.
Un număr de 766 de operatori economici au fost verificați și, din datele centralizate până acum, la 500 dintre ei, adică 65%, s-au constatat abateri.

Comisarii ANPC au dat 318 avertismente și 309 amenzi contravenţionale în valoare de 1.407.000 lei. De asemenea, au oprit de la comercializare mărfuri neconforme în valoare aproximativă de 49.198 lei.

Eduardt Cozminschi, președintele ANPC, a susținut că Autoritatea supraveghează permanent modul în care operatorii economici își desfășoară activitatea.

„Mă bucur să constat că și cetățeanul ține pasul cu modificările legislative, care privesc aceste drepturi, și este din ce în ce mai informat și mai atent în timpul actului comercial, gradul său de exigență situându-se aproape de cel de dezvoltare a societății. De aceea, îndemn consumatorii să se bizuie în continuare pe noi, pentru că ne vom afla, ca întotdeauna la datorie, în slujba lor”, a mai afirmat Eduardt Cozminschi, președintele Autorității Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

Ce nereguli au găsit comisarii ANPC la service-urile auto:

  • Practici incorecte: constrângea consumatorilor să accepte condițiile contractuale, prezența în contract a penalităților doar din partea consumatorilor etc.
  • Lipsa totală sau parțială a autorizațiilor de funcționare
  • Lipsa totală sau parțială a precizărilor cu privire la garanția pieselor de schimb sau a lucrărilor realizate
  • Nerespectarea timpului de remediere al defecțiunilor acoperite de garanție
  • Neinformarea privind timpul de realizare a lucrărilor de prestare a serviciilor
  • Etichete incomplete sau netraduse în limba română pentru piesele de schimb auto de import
  • Afișarea tarifelor fără să conțină TVA conform legii
  • Lipsa afișării sau afișare neconformă a prețurilor și tarifelor orare
  • Utilizarea aparatelor de măsură fără dovada verificării metrologice
  • Comercializare de produse expirate sau cu termenul de valabilitate nespecificat
  • Abateri privind promoțiile
  • Nespecificarea duratei imobilizării autovehiculului sau prezența devizelor nesemnate de clienți
  • Condiții insalubre de lucru și depozitare
  • Lipsa autorizației de mediu sau a reînnoirii acesteia pentru camera de vopsit
  • Desfășurare activității fără existența autorizației RAR