ANAF a aflat că PNL a plătit pentru o campanie care l-a promovat pe Călin Georgescu pe TikTok. Într-un document CSAT se afirma că „este identică” cu o campanie derulată de Rusia în Ucraina înainte de invazie
ANAF a descoperit că PNL a plătit o campanie care l-a promovat pe Călin Georgescu pe TikTok, relatează site-ul de investigații Snoop, care spune că este vorba despre campania #EchilibrușiVerticalitate, realizată cu influenceri, pe care un document desecretizat din CSAT o descrie ca fiind „identică cu campania Frate pentru Frate derulată de Federația Rusă în Ucraina”.
PNL ar fi plătit pentru o campanie care l-a promovat pe Călin Georgescu
Campania a fost gândită de Kensington Communication, firmă angajată de PNL. Potrivit Snoop, firma a plătit 130 de influenceri cooptați pe platforma FameUp, dar susține că „forma generată de Kensington Communication a suportat unele modificări, care nu aparțin echipei noastre și nici nu avem cunoștință să fi fost solicitate de către reprezentanți ai partidului”.
„Hashtag-ul ales de compania noastră a fost #echilibrusiseriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea noastră, în #echilibrusiverticalitate”, susține Kensington Communication.
Ce spunea CSAT despre aceeași campanie
Campania #EchilibrușiVerticalitate este descrisă într-un document descretizat al CSAT și într-un raport al Expert Forum ca fiind creată în integralitate pentru Călin Georgescu.
Campania a adunat 2,4 milioane vizualizări. În cadrul ei, susține Expert Forum, „influenceri îl descriu după un script copy-paste pe Călin Georgescu, fără a-l nominaliza, dar folosind caracterizările pe care și le face chiar el”.
Din analiza realizată de Snoop pe brief-ul trimis redacției de firma angajată de liberali reiese că influencerii au respectat indicațiile prestabilite de către PNL.