Copreşedintele PNL, Alina Gorghiu, a declarat vineri că premierul Victor Ponta ar trebui să demisioneze pentru eșecul cocensionării autostrăzii Comarnic-Brașov, fiind „o dovadă a politicii falimentare practicate de Guvernul Ponta”, scrie Mediafax.
„Eşecul concesionării Comarnic – Braşov este, în opinia mea, o dovadă a politicii falimentare practicate de Guvernul Ponta. Nu compania de drumuri trebuia să anunţe eşecul acestui proiect, ci cel care l-a girat în mod deficitar de la bun început, Victor Ponta. Astăzi, Victor Ponta trebuia să iasă în faţa opiniei publice, în faţa electoratului, şi să spună de ce de trei ani de zile a blocat realizarea autostrăzii Sibiu – Piteşti pentru a favoriza o concesiune la costuri faraonice pentru Comarnic – Braşov”, a declarat Alina Gorghiu, vineri, în cadrul unei conferințe de presă de la Sibiu.
Gorghiu a mai precizat că și Ponta și Șova ar trebui să părăsească definitiv viaţa politică pentru că şi-au condiţionat cariera de finalizarea acestui proiect.
„Faptul că Ponta şi partenerul său, fratele său siamez, Şova, ar fi trebuit să părăsească definitiv viaţa politică pentru că şi-au condiţionat cariera de finalizarea acestui proiect, e nerelevant pentru noi. În sine, faptul că nu s-a realizat acest lucru şi că este un eşec major şi că din cauza acestui eşec major nu aveţi nici dumneavoastră astăzi o autostradă care să ajute investitorii, mie mi se pare un motiv mai mult decât suficient, fără alte urmăriri penale, fără alte cauze care să ducă la deligitimarea premierului, un motiv real de demisie”, a mai spus Gorghiu.
Liderul liberal a explicat că nu mai au cum să vină investitori atunci când face apel la ei un premier cu probleme penale.
„Ce investitori credeţi că mai vin atunci când îi cheamă sau când face apel la ei un premier care are problemele domniei sale?”, s-a întrebat liderul liberal, precizând că „în anunţul de concesiune se vorbea de 1,2 miliarde de euro pentru 58 de kilometri, iar la momentul la care s-a anunţat câştigătorul s-a vorbit de 1,8 miliarde pentru 53 de kilometri”.
Compania de Autostrăzi a elaborat, joi, un raport prin care anulează construcţia prin concesiune a autostrăzii Comarnic – Braşov, anunță, joi, CNADNR.
Statul se află la al treilea eşec în a găsi un constructor care să realizeze în sistem de concesiune autostrada Comarnic – Braşov.
Motivul: asocierea condusă de francezii de la Vinci nu a reuşit să convingă instituţiile financiare internaţionale, precum BEI şi BERD, să finanţeze proiectul. 1,8 miliarde de euro ar fi costat construcţia autostrăzii.Dacă se adăugau şi costurile de finanţare şi cele de întreţinere pentru o perioadă de aproape 26 de ani, suma ar fi crescut la 8,4 miliarde de euro. În urmă cu câteva zile, ministrul demisionar al transporturilor, Ioan Rus, spunea că sunt soluţii pentru ca autostrada să fie totuşi construită. (Detalii AICI)