Din 1.495 de angajați ai Aeroportului Internațional ”Henri Coandă” (Otopeni), circa 500 sunt rude de gradul I, iar restul până la 1.200 sunt rude de gradul II și afini. Sunt aproape 100 de directori, șefi de birou și șefi de serviciu. Cele 78 de compartimente au fiecare cu câte un șef. Lor li se alătură 9 directori, 3 directori generali adjuncți și un director general.
Lista cu posturile de conducere în cadrul Companiei Naționale Aeroporturi București, contractul colectiv de muncă, grila de salarizare și organigrama au fost prezentate, în exclusivitate, pe B1 TV, de jurnalistul Ștefan Etveș, în ediția de vineri a emisiunii ”Drumurile Noastre”.
Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.
Din luna aprilie a acestui an, George-Alexandru Ivan este directorul Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti. Deloc o surpriză, Ivan este nepotul lui Eugen Davidoiu, fost şef al unor mari companii de stat precum Electrica Serv, Termoelectrica şi Societatea Naţională a Lignitului Oltenia (SNLO).
Deputatul PNL Marius Bodea a declarat, pentru B1 TV, că această ”caracatiță” care parazitează Aeroportul Internațional ”Henri Coanda” pornește din PSD, se extinde către Ministerul Transporturilor, Compania Națională Aeroporturi București și alte instituții și companii ale statului.
Bodea a dat și exemplul Autorității pentru Investigații și Analiza Siguranței, unde 16 din cei 49 de angajați sunt șefi.
„O să găsiți mai mult decât soț-soție, o să găsiți familii în întregime. Am putea spune cu ușurință ‘caracatița din PSD, Ministerul Transporturilor și Compania Națională Aeroporturi București’, pentru că oamenii aceia n-au ajuns de capul lor acolo. Pe lângă gradul de rudenie important cu Davidoiu, care azi e și director de Achiziții la Primăria Capitalei, întâmplător, și e și cercetat de DNA pentru niște afaceri cu avioane când conducea TAROM, pe actualul director al Companiei Naționale Aeroporturi București îl mai leagă și o prietenie cu ministrul Cuc și cu personajul din PSD și din Ministerul Transporturilor, care în ultimii cinci ani, a ocupat aproape patru ani funcția de secretar de stat pe aviație – Dragoș Tita.
Deci caracatița nu s-a născut între cele două piste ale Aeroportului Otopeni, ci în sânul PSD și se manifestă plenar în Ministerul Transporturilor și așa mai departe.
Raportul între șefime și executiv de care vorbiți pălește în fața raportului între șefime și executanți din Autoritatea pentru Investigații și Analiza Siguranței, unde, din 49 de angajați, 16 sunt directori șef serviciu. E o metodă de a căpușa aceste companii și instituții din aviație”, a explicat Marius Bodea, pentru B1 TV.
La rândul său, deputatul USR Cristian Seidler precizează că din Codul Administrativ a fost ștearsă prevederea potrivit căreia în administrația publică locală nu poate exista decât un șef la 150 de funcționari.
„Pentru cei care n-au fost vreodată pe Aeroportul Otopeni, să le spunem, de exemplu, că să știe un sandviș cumpărat din aerport e mai scump decât dacă ți-l cumperi din avion sau decât dacă ți-l cumperi în aeroporturile cele mai scumpe din Europa. Asta apropo despre cum se scurg banii sau nu pe baza unor licitații de care o fi uitat toată lumea. Aerportul Otopeni are una dintre cele mai proaste infrastructuri din câte am experimentat eu.
În Codul Administrativ nou adoptat s-a șters o prevedere, care era valabilă până acum pentru administrația publică locală, anume că abia la 150 de funcționari poți să ai un director”, a declarat Cristian Seidler, pentru B1 TV.
Jurnalistul Ștefan Etveș a prezentat, în exclusivitate pe B1TV, documentele privind grila de salarizare, indemnizațiile de conducere, precum și lista celor aflați în funcțiile de conducere din Aeroportul Internațional ”Henri Coandă”.