Netflix a realizat un documentar despre adevărata Anna Nicole Smith, dar ratează să vorbească exact despre Vickie Lynn Hogan, femeia din spatele personajului

Netflix a realizat un documentar despre adevărata Anna Nicole Smith, dar ratează să vorbească exact despre Vickie Lynn Hogan, femeia din spatele personajului
Femeia, Viclie Lynn Hogan, ne este prezentată spre final, transfomrată din copila avidă de faimă în adulta cinică, trecută printr-o viață de căutare a locului său pe podium, sursă foto: captură YT

Viața tumultuoasă și moartea surprinzătoare a modelului, actriței și vedetei tabloidelor este relatată cu superficialitate de documentarul Netflix. „Anna Nicole Smith: You Don’t Know Me”, noul documentar despre modelul, actrița și senzația tabloidelor din anii ’90, este jumătate biografie, jumătate supoziții tabloidale, adică un amestec de chestii reale cu fel de fel de informații din presa de scandal, unele neconfirmate, altele deja arhicunoscute.

Unde e Vickie Lynn Hogan? Am aflat mai multe despre tatăl ei biologic decât despre ea

Regizoarea acestui film, Ursula Macfarlane, încearcă să o prezinte pe adevărata Smith – născută Vickie Lynn Hogan și crescută în Texas – printr-o combinație de știri din presa de atunci, imagini din arhiva familiei și interviuri cu unchiul Smith, fratele ei și fostul ei bodyguard, plus o serie de jurnaliști de tabloide, producători de show-uri reality-TV și alți oameni din anturajul său.

Ni se spune că Smith „tânjea după atenție” și că uneori a dobândit această atenție prin intermediul unei imagini publice pe care a construit-o meticulos, iar mai târziu exact această atenție la care visa i-a afectat viața privată și sănătatea mintală. Aș spune că sănătatea ei mintală a fost afectată în special de bărbații din jurul său, începând cu tatăl biologic care a încercat să o seducă atunci când l-a cunoscut pentru prima dată și până la asistenții personali, inclusiv medicul care i-a prescris metadonă când era însărcinată în luna a noua.

Cel mai frustrant la genul ăsta de docu-poveste este că deși putea să reușească să treacă peste perdelele de fum, filmul (care cred că nu-și planificase inițial asta) devine el însuși un tabloid scârbos.

Se știa deja totul despre procesul de moștenire al lui Smith (serios, e plin internetul de amănunte), paternitatea disputată a fiicei sale, moartea tragică a fiului său, chiar nu era cazul ca și filmul difuzat de Netflix să transforme aceste evenimente în ceva senzațional, de parcă toate acestea s-ar fi petrecut acum trei zile.

Mai ales în condițiile în care Netflix descrie filmul spunând că vrea să o „umanizeze” pe Vickie Lynn Hogan – adică Anna Nicole Smith. Adică încerci să recuperezi pe de o parte personajul dar nu te întrebi deloc cine era cea care l-a jucat?

Nu mi s-a părut nimic umanizant, chiar și paralela dintre Smith și Marilyn Monroe mi s-a părut că duce tot spre zona de tabloid, tot ceva forțat.

Femeia din spatele personajului, Vickie Lynn Hogan, ne este prezentată spre final, transformată, străină prietenilor săi, singură. Din copila avidă de faimă ea devine adulta cinică și lacomă, dărâmată apoi de o tragedie.

Nu cu mult timp înainte să moară îi spune mamei sale să nu bage în seamă poveștile inventate pe care le-a turnat în interviurile televizate despre copilăria sa, în care o acuza pe aceasta că e o tirană ai cărei iubiți au violat-o, obligând-o să plece de acasă.

Îi spune că orice poveste mincinoasă dar foarte urâtă pe care o spune vinde de 50 de ori mai bine decât dacă ar dezvălui ceva adevărat și de bine despre ea. Și mai există o mărturie a bodyguardului său care povestește că apariția ei catastrofală din 2004 de la American Music Awards a fost regizată chiar de Smith.

El crede că ea nu era sub influența drogurilor sau a alcoolului dar că a calculat foarte bine gafa pe care a făcut-o deoarece, ulterior, invitațiile la diverse alte evenimente au curs.Tot el spune că Smith controla tot ceea ce i se întâmpla.

Și dacă e adevărat, Anna Nicole Smith a intuit bine că industria de showbiz va decide că mai importantă chiar decât o apariție goală a vedetei în Playboy este o apariție a acesteia pe o scenă, beată sau drogată, incoerentă și în postura de epavă umană. Cred de altfel că aceasta ar fi trebui să fie esența documentarului, o oglindă pusă nu în fața unei Anna Nicole Smith ci chiar în fața industriei care se hrănește cu eșecuri spectaculoase. Și căreia cineva i-a servit pe tavă fix ce-și dorea.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`