Bradley Cooper se confruntă cu critici pentru rolul său în „Maestro”, după lansarea trailerului pentru filmul său biografic despre Leonard Bernstein, din cauza protezelor faciale pe care le-a folosit.
Bernstein, fiul unor imigranți evrei-ucraineni în SUA, a fost un dirijor și compozitor extrem de talentat, cunoscut mai ales pentru că a scris muzica pentru West Side Story, dar și pentru că a compus trei simfonii și a devenit directorul muzical al Filarmonicii din New York.
Cooper, care regizează, e co-scenarist și joacă în Maestro, nu este evreu și poate fi văzut în trailer cu un nas fals vizibil proeminent, alături de Carey Mulligan, care o interpretează pe soția lui Bernstein, Felicia Montealegre.
Actorul și activistul britanic Tracy-Ann Obermann l-a criticat pe Cooper pe rețelele de socializare, scriind: „Dacă [Cooper] trebuie să poarte un nas protetic, atunci acesta este, pentru mine și pentru mulți alții, echivalentul lui Black-Face sau Yellow-Face … dacă Bradley Cooper nu poate [juca rolul] doar prin actorie, atunci nu-l distribuiți – luați un actor evreu.”
Obermann a adăugat, referindu-se la interpretarea lui Cooper pe scenă în 2014 în rolul lui John Merrick din „The Elephant Man”: „Bradley Cooper a reușit să-l joace pe ELEPHANT MAN fără nicio proteză, atunci ar trebui să reușească să interpreteze un evreu fără nicio proteză”.
Controversa vine după obiecțiile față de distribuția lui Cillian Murphy în rolul fizicianului nuclear J Robert Oppenheimer – din nou, un actor neevreu care interpretează o figură evreiască notabilă – în filmul biografic regizat de Christopher Nolan.
Baddiel a criticat, de asemenea, distribuția lui Helen Mirren în rolul prim-ministrului israelian Golda Meir, scriind în The Guardian că „într-o perioadă de intensificare extremă a conversației progresiste despre reprezentare și incluziune și microagresiune și despre ceea ce este sau nu este ofensator pentru minorități, o minoritate – evreii – a fost neglijată”.