WhatsApp va introduce „canale” de comunicare publică, care vor permite organizațiilor să comunice cu un număr mai mare de abonați. Aceasta este o dezvoltare semnificativă pentru aplicația de mesagerie, mai ales că până acum este renumită în protejarea confidențialității conversațiilor utilizatorilor săi.
„Suntem încântaţi să vă prezentăm canalele WhatsApp, o modalitate simplă, fiabilă şi privată de a primi informaţii importante de la persoane şi organizaţii pe platforma noastră”, a anunțat joi, 8 iunie, Meta, într-un comunicat de presă.
Înainte de a fi lansată în alte țări, această funcție va fi testată în Singapore și Columbia.
Utilizatorii aplicației de mesagerie vor putea identifica canalele care îi interesează într-o filă nouă, numită „Actus”. Aceasta va fi separată de discuțiile și de contactele lor, potrivit Agerpres.
Deținătorii acestor canale nu vor putea adăuga abonați, aceștia reușind doar să comunice „într-un singur sens”, trimițând mesaje, fotografii, videoclipuri, stickere și sondaje.
Printre organizaţiile partenere se vor număra Comitetul Internaţional de Salvare (IRC), Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) şi echipele de fotbal FC Barcelona şi Manchester United, potrivit Meta.
Pentru a avea grijă de securitatea și confidențialitatea utilizatorilor săi, WhatsApp nu va arăta numerele de telefon ale altor persoane din audiență. Conținutul postat va dispărea dup 30 de zile.
„Canalele WhatsApp vor avea drept scop să devină cea mai sigură funcţie de mesagerie publică disponibilă şi să continue să ofere un nivel de confidenţialitate la nivelul aşteptărilor utilizatorii aplicaţiei”, a mai transmis Meta.
„Deoarece canalele urmăresc să ajungă la un public larg, ele nu vor fi criptate în mod implicit, aşa cum sunt conversaţiile private”, a mai anunțat compania.