CORONAVIRUS | SUA: Vânzările din comerțul electronic a crescut cu 49% în aprilie

Publicat: 14 05. 2020, 14:20
Foto: Pixabay

Retailerii online înregistrează vânzări asemănătoare Black Friday, din cauza impactului pandemiei de coronavirus asupra afacerii lor, comerțul electronic din SUA crescând cu 49% în aprilie, comparativ cu perioada de referință la începutul lunii martie, înainte de intrarea în vigoare a restricțiilor conform cărora oamenii trebuie să rămână izolați. Astfel că, alimentația online a ajutat la creșterea vânzărilor.

Vânzările zilnice între martie și aprilie au crescut cu 110%. Mai mult, vânzările la produse electronice au crescut cu 58%, iar vânzările de carte s-au dublat.

Datele provin din indicele Adobe al economiei digitale, care analizează mai mult de un trilion de tranzacții online pe 100 de milioane de SKU diferite. Compania lucrează cu 80 dintre primii 100 de comercianți online din SUA pentru a-și colecta datele, scrie techcrunch.com.

Numerele indică faptul că consumatorii sunt dispuși să cheltuiască pe produse care îi vor ajuta să gestioneze criza COVID-19. Aceasta include, în mare parte, achiziționarea online și livrarea de alimente.

Companiile au făcut angajări pentru a face față cererilor

Companiile, inclusiv Amazon, Walmart și Instacart, au angajat mai mulți lucrători pentru a ajuta la creșterea cererii consumatorilor în cadrul operațiunilor lor de vânzare cu amănuntul. Instacart a devenit chiar profitabil pentru prima dată, din cauza creșterii declanșate de focarul de coronavirus, a raportat recent The Information. Compania a vândut produse alimentare în valoare de aproximativ 700 de milioane de dolari în primele două săptămâni ale lunii aprilie, în creștere cu 450% față de vânzările din decembrie 2019, se arată în raport.

Între timp, categoria electronică de vânzări online a înregistrat prima sa inflație. Potrivit Adobe, prețurile electronice online se confruntă cu deflație într-un ritm constant din 2014, dar COVID-19 a dus la aplatizarea prețurilor electronice.

Prețurile computerelor chiar au crescut în aprilie, din cauza cererii mari. În plus, vânzările de mixere audio, microfoane, cabluri pentru microfoane și alte echipamente audio au sărit cu 459% în aprilie.

În general, categoria electronică pare să fie pe o traiectorie ascendentă, conform sursei. Acest lucru s-ar putea să nu se încheie curând, atrage atenția raportul Adobe, deoarece impactul COVID-19 asupra lanțului de aprovizionare electronică poate continua pentru câteva luni.

Cumpărăturile online ale hainelor, în creștere

Consumatorii au apelat cumpărăturile online și pentru îmbrăcăminte în aprilie, vânzările având o creștere de 34% pe măsură ce prețurile au scăzut. Cu toate acestea, aprilie a înregistrat cea mai mare scădere lunară a prețurilor pentru îmbrăcăminte în mai mult de cinci ani.

Aprilie a înregistrat creșteri în obiectele vestimentare precum pijamalele, cu 143% mai mult, și scăderi în îmbrăcămintea de birou precum pantaloni și jachete, cu 13%, respectiv 33% mai puțin.

Totodată, potrivit datelor Bazaarvoice , bazate pe rețeaua sa de peste 6.200 de site-uri de brand și retail, luna aprilie a fost o lună mult mai mare pentru comerțul electronic decât luna martie. Pe măsură ce în martie consumatorii au terminat să se aprovizioneze cu produse esențiale, în aprilie, ei au apelat la cumpărături online pentru jucării, jocuri, divertisment, articole sportive și consumabile pentru animale de companie.

Raportul Adobe a mai constatat că achizițiile de vinuri, bere, băuturi spirtoase și accesorii aferente comerțului electronic au crescut cu 74% în aprilie.