Reclamele de tip banner de pe versiunea gratuită a YouTube au fost criticate pentru modul în care reduc vizibilitatea clipurilor video de pe platforma de streaming. Acestea nu vor mai fi afișate de versiunea gratuită a serviciilor YouTube.
YouTube încurajează clienții de publicitate să folosească alte opțiuni de promovare dintre cele rămase disponibile, întrucât formatul actual de tip banner este considerat depășit și urmează să fire retras.
Pentru a îmbunătăți experiența telespectatorilor și pentru a schimba implicarea către formate de anunțuri cu formate mai mari pe desktop și dispozitive mobile, începând cu 6 aprilie 2023, anunțurile de tip banner nu vor mai apărea pe YouTube, potrivit Google.
Anunțurile de tip banner au fost folosite încă de la începuturile YouTube, însă este una dintre cele mai deranjante forme de promovare, potrivit go4it.ro.
Pentru reclame, aplicația de streaming folosește clipuri publicitare full-screen, intercalate la începutul, în timpul și la sfârșitul clipurilor video. Chiar dacă acestea întrerup vizionarea clipului redat, ele sunt mai tolerate de utilizatori.
Pentru Google, reclamele interstițiale sunt mai eficiente în transmiterea mesajului publicitar, dar și mai profitabile.