Un fost angajat Google oferă detalii îngrijorătoare despre scopul celor care conduc rețelele sociale.
Tristan Harris, fost etician de design pentru Google a vorbit în cadrul unei conferinţe TED despre competiţia care există între rețelele sociale. Scopul acestora, ca de exemplu Facebook, Instagram, Snapchat, este acela de a atrage atenția utilizatorilor, fiind un fel de studiu pentru psihologia umană.
„Când vorbim despre tehnologie, o privim de parcă este un cer albastru şi infinit spre care putem ţinti în orice direcţie. Dar vreau să vă spun că merge într-o direcţie foarte specifică. Există un scop ascuns în spatele întregii tehnologii care ne este oferită, iar acel scop vine ca o cursă crâncenă între giganţii din social media pentru atenţia noastră. Orice site, orice politician, orice campanie, ştiri, sporturi, jocuri, tot ce urmărim are un singur scop: un procentaj cât mai mare din atenţia noastră”, a spus Tristan Harris, potrivit Zf.