Twitter lansează ”fleeturi” care dispar după o zi
Twitter a declarat, marţi, că lansează la nivel global tweet-uri care dispar după 24 de ore, similare cu funcţia stories care este populară pe Snapchat şi aplicaţia de fotografii Instagram a Facebook.
Twitter și-a anunțat anterior planul pentru aceste tweet-uri efemere, denumite „fleets” și a testat caracteristica în Brazilia, Italia, India și Coreea de Sud.
”Unii dintre voi ne spun că le este inconfortabil să scrie tweeturi pentru că par atât de publice, de permanente şi că este o presiune prea mare să le redistribuie şi să le aprecieze”, au afirmat directorul pentru design Joshua Harris şi directorul de produs Sam Haveson, într-o postare pe blog.
”Pentru că dispar după o zi, fleeturile ajută oamenii să se simtă mai confortabil atunci când împărtăşesc gânduri personale, opinii şi sentimente”, au adăugat ei, conform Reuters.
Cu toate acestea, unii utilizatori de Twitter care experimentează instrumentul au declarat că a creat oportunități îngrijorătoare pentru hărțuirea online, cum ar fi permiterea mesajelor directe nedorite. De asemenea, permite autorilor să eticheteze persoanele care le-au blocat.
Twitter a spus că ascultă feedback și lucrează la soluții pentru probleme de siguranță, cum ar fi problema blocării.
Fleets, supuse acelorași reguli ca și tweet-urile
Fleets, care includ text, fotografii și videoclipuri, vor fi disponibile în partea de sus a cronologiilor de acasă ale utilizatorilor pe Twitter și în profilul expeditorului.
Twitter şi alte companii de media socială sunt presate să gestioneze mai bine abuzurile şi dezinformările virale de pe site-urile lor.
Purtătorul de cuvânt al Twitter, Liz Kelley, a declarat că fleets sunt supuse acelorași reguli ca și tweet-urile.
Kelley a mai explicat că avertismentele şi etichetele aplicate de companie pe conţinutul care manipulează sau dezinformează ar putea fi aplicate şi pe fleeturi.
Twitter a mai confirmat că lucrează la o funcţie audio, numită „Spaces”, pe care o va testa în acest an. Funcţia va permite utilizatorilor să discute în public şi conversaţiile în grup. Această funcţie se aseamănă cu Clubhouse, o platformă socială unde utilizatorii sunt invitaţi să poarte conversaţii vocale în camere chat.
„Având în vedere întregul potențial de abuz în spațiile audio, îl vom pune la dispoziție mai întâi femeilor și comunităților marginalizate istoric”, a spus Kelley.
Compania a lansat la începutul acestui an o caracteristică pentru ca utilizatorii să trimită pe Twitter note vocale înregistrate.