Verbul „a aprecia” a căpătat noi înțelesuri în epoca rețelelor de socializare, opțiunea “apreciez” permițând utilizatorilor să împartă informațiile cu toți prietenii din rețea. Imediat cum un utilizator activează opțiunea „apreciez” pentru a arăta că sunt admiratorii unui brand sau ai unui cont de Facebook, practic se abonează la un flux continuu de informații din partea acelei pagini și ai companiei sau persoanei din spatele lui.
Marile corporații au acordat din ce în ce mai multă atenție promovării pe rețelele de socializare, realizând că acestea le oferă un mijloc facil de comunicare cu clienții, mediatizare a mărcilor și chiar un mediu propice pentru promoții.
Locul 1: Coca-Cola
Numărul de „like”-uri: 36,45 milioane
Cu mai mult de 36 de milioane de fani declarații clasează compania producătoare de băuturi răcoritoare pe primul loc în preferințele utilizatorilor de Facebook, Coca Cola depășind cu mult branduri precum MTV sau celebrități precum Angelina Jolie sau Brad Pitt. Aministratorii paginii corporației pun la dispoziția fanilor numeroase materiale publicitare și calendarul evenimentelor organizate în toată lumea dee companie.
Locul 2: Walt Disney
Numărul de „like”-uri: 29,72 milioane
Pagina principală a mărcii care a redefinit iubita lume a desenelor animate a strâns în mediul virtual al Facebook aproape 30 de miliaone de fani, care pot accesa, descărca și viziona numeroase imagini și filmulețe din celebrele producțiii cinematografice ale companiei.
Locul 3: MTV
Numărul de „like”-uri: 29,46 milioane
Postul musical de televiziune destinat tinerilor și-a popularizat pagina de Facebook oferind utilizatorilor posibilitatea de a accesa cele mai noi informații despre celebritățile domeniului, fotografii ale cărora stau la dispoziția fanilor pe contul principal al companiei.
Locul 4: Starbucks
Numărul de „like”-uri: 26,5 milioane
Un alt cont fierbinte este cel al cunoscutului lanț de cafenele Starbucks, ai cărui fideli admiratori sunt răsplătiți pe contul companiei cu jocuri sau cu logo-uri ale brandului pe care le pot trimite prietenilor din rețea.
Locul 5: Red Bull
Numărul de „like”-uri: 24,2 milioane
Cea mai consumată băutură energizantă din lume, Red Bull, a adunat pe Facebook cu ajutorul unei campanii de promovare a sporturilor extreme și a unui calendar al principalelor evenimente organizate de corporație o comunitate de peste 24 de milioane de fani.
Locul 6: Converse
Numărul de „like”-uri: 20,77 milioane
Popularitatea mărcii Converse a reușit cel puțin pe Facebook să o depășească pe cea a mărcii principale a companiei, Nike având doar 6 milioane de fani în cadrul rețelei de socializare.
Locul 7: Victoria’s Secret
Numărul de „like”-uri: 16,28 milioane
Incontestabil cea mai „apreciată” marcă pe Facebook este chiar Facebook care pe pagina principală a fanilor a strâns aproximativ 60 de milioane de like-uri.