Daca doriți să vă portați numărul de telefon dintr-o rețea în alta termenul de activare s-a redus la o zi. Asta prevăd normele europene. Durata maximă a procedurilor administrative aferente portării se reduce de la 10 la 3 zile lucrătoare. Reducerea acestui termen va permite ca portarea să fie realizată mai rapid, chiar şi în cazurile în care furnizorul identifică probleme la completarea cererii şi este necesară reintroducerea acesteia.
După validarea cererii de portare, abonaţilor care solicită portarea li se va activa numărul de telefon în cel mult o zi lucrătoare. Durata maximă potenţială de întrerupere a serviciului în cursul procesului de portare se reduce la patru ore în loc de cinci ore, în cazul portării numerelor de telefonie fixă şi la trei ore în loc de patru în cazul portării numerelor de telefonie mobilă.
Dacă utilizatorul final şi furnizorul acceptor stabilesc de comun acord o anumită dată la care să fie realizată portarea, durata întregului proces poate fi mai mare de trei zile.
Abonaţii vor avea posibilitatea de a refuza inlocuirea unui număr de telefon cu caracter provizoriu, spre a fi utilizat până la momentul realizării portării.
De la lansarea portabilităţii în 21 octombrie 2008 şi până la începutul lunii august 2012, numărul de portări a depăşit cifra de 800.000. Proporţia între numerele fixe şi cele mobile portate s-a menţinut relativ constantă, 68% din totalul numerelor portate, adică peste 550.000, fiind numere de telefonie mobilă. Până la data de 31 iulie 2012 s-au portat 813.582 numere de telefon, dintre care 553.154 numere de telefonie mobilă şi 260.428 numere de telefonie fixă.