Te ascultă cu adevărat telefonul să îți afișeze reclame? Specialiștii vin cu explicații
Din ce în ce mai multe persoane își fac griji că telefonul lor ar fi spionat. Proporțional cu progresul tehnologic, telefoanele mobile au acces nelimitat la informații persoanele ale posesorilor.
Specialiștii ne sfătuiesc însă să stăm liniștiți, deoarece telefonul nu ne este ascultat. Se pare că nu este nevoie de asta, ținând cont de faptul că primește deja mai multe informații de la noi decât are nevoie, scrie Daily Mail.
Un expert în tehnologie, despre reclamele online
Majoritatea dintre noi ne dezvăluim cu regularitate informațiile noastre unei game largi de site-uri web și aplicații. Facem asta când le acordăm anumite permisiuni sau permitem cookie-urilor să ne urmărească activitățile online.
Robert G. Reeve, expert în tehnologie, a vorbit despre cum a început să primească reclame specifice pentru o pastă de dinți pe care o folosea în casa mamei sale, după ce a stat acolo timp de o săptămână, cu toate că nu discutat despre această marcă sau nu a căutat-o pe Internet.
În mod clar, înscrierile, autentificările, cumpărăturile, au loc abia în momentul în care oamenii sunt de acord cu un cont de partajare a tuturor datelor de confidențialitate prevăzute în termenii și condițiile serviciului folosit și în politica lui, cum ar fi un card bancar.
Dacă telefonul tău se află în aceeași locație cu un alt telefon, agregatorii de date iau de seamă de acest lucru și încep să reconstruiască rețeaua de persoane cu care ești în contact regulat, iar agențiile de publicitate pot face trimiteri încrucișate între interesele tale și istoricul de de navigare al celor din jur.
Așadar, vor apărea reclame diferite în funcție de persoanele din jurul nostru, cum ar fi familia, prietenii și chiar colegii de muncă.
Cei care sunt de părere că aplicațiile ne „ascultă”, Robert susține că este o „teorie a conspirației” care a fost „dezmințită în nenumărate rânduri” și spune că acestea nu fac decât să compare metadatele agregate.