SUA acuză giganţii din domeniul platformelor sociale de ”supraveghere în masă”
O analiză de ani de zile arată că titanii rețelelor sociale s-au angajat în „supraveghere vastă” pentru a câștiga bani din informațiile personale ale oamenilor, potrivit Comisiei Federale pentru Comerț (FTC) din SUA, potrivit japantimes.
Un raport bazat pe interogări lansate cu aproape patru ani în urmă, care vizează nouă companii, a constatat că acestea au colectat date, uneori prin intermediul brokerilor de date, și că pot păstra pe termen nelimitat informațiile colectate despre utilizatorii și non-utilizatorii platformelor lor.
„Raportul prezintă modul în care companiile de rețele sociale și de streaming video colectează o cantitate enormă de date personale ale americanilor și le monetizează în valoare de miliarde de dolari pe an”, a spus președintele FTC, Lina Khan, într-un comunicat.
„Eșecul mai multor firme de a proteja în mod adecvat copiii și adolescenții online este deosebit de îngrijorător”.
Khan a susținut că practicile de supraveghere au pus în pericol intimitatea oamenilor și i-au expus potențialului de furt de identitate sau de urmărire.
Potrivit raportului, modelele de afaceri care implică în mod obișnuit publicitate direcționată au stimulat colectarea în masă a datelor utilizatorilor la multe dintre companii, punând profitul în raport cu confidențialitatea.
„Deși sunt profitabile pentru companii, aceste practici de supraveghere pot pune în pericol intimitatea oamenilor, le pot amenința libertățile și îi pot expune la o serie de daune, de la furtul de identitate la urmărirea”, a spus Khan.
Interactive Advertising Bureau a replicat că utilizatorii de internet înțeleg că reclamele direcționate plătesc pentru serviciile online de care se bucură gratuit, subliniind că grupul din industrie susține „vehement” legea națională cuprinzătoare privind confidențialitatea datelor.
Descoperirile s-au bazat pe răspunsurile la comenzile trimise la sfârșitul anului 2020 către companii precum Meta, YouTube, Snap, proprietarul Twitch Amazon, compania-mamă TikTok ByteDance și X, cunoscută anterior ca Twitter.
„Google are cele mai stricte politici de confidențialitate din industria noastră – nu vindem niciodată informațiile personale ale oamenilor și nu folosim informații sensibile pentru a difuza reclame”, a spus purtătorul de cuvânt al Google, Jose Castaneda.
Castaneda a adăugat că Google interzice personalizarea reclamelor pentru utilizatorii cu vârsta mai mică de 18 ani și nu personalizează reclamele pentru cei care vizionează conținut „creat pentru copii” pe YouTube.
Raportul a constatat că practicile de colectare a datelor sunt „îngrozitor de inadecvate” și că unele companii nu au șters toate datele pe care utilizatorii le-au cerut să le elimine.
Partajarea datelor de către companii a ridicat, de asemenea, îngrijorări cu privire la cât de bine protejează datele oamenilor, potrivit raportului.