Românii sunt cei mai avizi cumpărători de telefoane inteligente online, depășind ca pondere britanicii, belgienii și rușii, arată un studiu GfK realizat pe cele patru piețe.
Astfel, 55% dintre românii care caută informații online despre un anumit smartphone ajung să și facă achiziția online, citează Mediafax.
Românii sunt urmați de britanici, care achiziționează produsul în proporție de 42,5%, belgienii – 32%, iar rușii sunt ultimii – doar 19% optând pentru această metodă.
Românii alocă de asemenea cel mai mult timp pentru investigarea produselor, vizitând în medie 8 site-uri pentru câte 7,8 minute pe fiecare. Britanicii se decid în medie după consultarea a 9 site-uri cărora le alocă 7,7 minute fiecăruia. Belgienii analizează informaţii de pe circa 21 de site-uri, unde petrec 2,5 minute pe fiecare, iar rușii caută în medie, pe 7 site-uri, cu cira 3,4 minute dedicate fiecăruia.
Pe de altă parte, românii au cel mai mic procent de căutare a informaţiilor online în vederea achiziţiei de telefoane inteligente, de doar 77%, comparativ cu 86% în cazul britanicilor, 92% la belgieni şi 95% la ruşi.