Nu mai puțin de 14% din browserele utilizatorilor au instalat în prezent un program de blocare a mesajelor publicitare. Motivul folosiriiAdBlock sunt reclame „iritante”, se arată în studiul realizat de IAB România și Project Agora, cu sprijinul Quantix Marketing, potrivit paginademedia.ro.
Cele trei entități au derulat un studiu amplu care a urmărit atitudinea utilizatorilor de internet din România în ceea ce privește folosirea programelor de blocare a reclamelor online,.
„Exagerează cu reclamele agresive ce nu se închid dintr-un singur click”, a declarat un utilizator.
„Sătul de miile de reclame agresive, ce mă îndopau cu informație falsă / parțial adevărată și de sutele de site-uri capcană în care eram obligat să-mi dau datele personale pentru a primi un premiu”, este părerea unui alt utilizator AdBlock.
„Fără Adblocker intră în avalanșă o mulțime de reclame încât blochează tot și navigarea devine imposibilă”, este motivul pentru care un alt utilizator folosește AdBlock.
„Este primul studiu care relevă nu doar amploarea, ci si motivele care stau in spatele ad-blocking-ului. Vestea bună este că publicul apreciază formatele non-intruzive si publicitatea executată corect, vestea proastă e că toți playerii din industrie, clienți, publisheri, rețele, operatori de tehnologie, agenții media trebuie să reacționeze urgent la semnalele îngrijorătoare si ferme pe care le transmit consumatorii”, a declarat Adrian Moțîrlichie, Business Development Director Project Agora / Tailwind EMEA și coordonator al proiectului.
În urma studiului, a reieșit faptul că pe 13,9% dintre browsere utilizatorii au instalat un program de blocare a publicității pe internet.
Al doilea cel mai important motiv pentru instalarea ad-blocker-elor e reprezentat de vizionarea filmelor online, deși site-urile de acest tip care funcționează legal nu afișează publicitate.
Gradul de toleranță pentru orice fel de reclamă intruzivă este extrem de scăzut. Cu toate acestea, peste jumătate dintre utilizatorii de internet acceptă reclamele pe Internet cu mențiunea că uneori pot fi prea agresive. Unul din șase utilizatori de internet consideră că reclamele pe care le văd în mediul online îi ajută în alegerea produselor, a mărcilor sau a aofertelor.
Pentru realizarea studiului, au fost chestionați 1.300 de respondenți, reprezentativ pentru populația online a mediului Internet românesc. Marja de eroare la nivelul întregului eșantion este +/- 2.6%, pentru un nivel de încredere de 95%.
Inițiativa IAB România și Project Agora încearcă sa afle care sunt principalele motive de folosire a mijloacelor de adblocking, pentru a lucra alături de întreaga industrie la îmbunătățirea standardelor publicității online în Romania.